  • Data: 2005-03-08 11:44:01
    Temat: Re: 10% od transportu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Mar 2005, klon wrote:

    >+ > ...nadaj na próbę pocztą. Z podaniem wartości do ubezpieczenia
    >+ > rzecz jasna :)
    >+ >
    >+ Jak wieziesz kran z castoramy do go ubezpieczasz? pocieszne....

    Oczywiście.
    Dokładniej to ubezpieczenie nazywa się "ryzyko własne".
    Jak spadnie i/lub zostanie rozwalcowany przez najbliższy tramwaj ;)
    to ryzyko ponosi kupujący.
    Poczta każe sobie za każdą złotówkę "wartości" zapłacić i jest to
    widoczne - co nie znaczy iż kiedy jest to "niewidoczne" to tego
    kosztu jakoby nie ma !
    Oczywiście że jak mam w teczce towaru za 5000 zł to *wartość*
    ryzyka jest większa niż przy 500 zł. Mimo (a może "dlatego") że
    ryzyko (kradzieży, zniszczenia...) jest mniej więcej to samo
    (prawdę mówiąc z praw Myrphyego wynika iż przy 5000 zł ryzyko
    rośnie, ale... ;)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)