  • Data: 2006-11-17 07:12:17
    Temat: Przekroczenie limitu i przejście na VAT
    Od: Schwester <j...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Prawdopodobnie niedługo przekroczę limit i przejdę na vat. W związku z
    tym mam parę pytań:

    1. Czy nie ma znaczenie kiedy stanę się vatowcem czy też lepiej
    uprzedzić fakty i przjśc na vat z pierwszym dniem nowego miesiąca?
    2. Z tego co wygooglałem aby móc odliczyć vat od towarów i materiałow
    zakupionych wcześniej z których jeszcze nie sprzedałem powinienem zrobić
    spis z natury i obliczyć vat. Jak to zaksięgować? Czy tak obliczony vat
    mam wpisać do rejestru zakupu? A co z kosztami zakupu tych towarów,
    które już zaksięgowałem w kwocie brutto? Czy ten spis z natury na
    potrzebu vatu mam wpisać do KPiR? Rozumiem, że w takim przypadku muszę
    powiadomić US o tym spisie.
    3. Jeśli przejdę na vat od 1 grudnia, to kiedy mam się rozliczyć z tego
    vatu? Przecież deklaracje za grudzień trzeba złożyć do 25 listopada?
    4. Co z numeracją faktur? Do tej pory wystawiałem rachunki a teraz będę
    wystawiał faktury vat. Czy powinienem je zacząć numerować od początku
    czy też kontynuować numerację z rachunków.
    5. Limit zwolnienia z vatu wynosi 10000 euro, ale czy jest to kwota
    przychodu netto czy brutto?

    Pewnie dla wielu z Was są to trudne pytania, ale niestety ja nie mam
    jeszcze takie wprawy w podatkach, żeby samemu odpowiedzieć sobie na te
    pytania.

    Schwester