  • Data: 2005-03-24 20:05:56
    Temat: Podwyższenie kosztów uzyskania przychodów
    Od: "Tomasz Majchrzak" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Otóż w zeszłym roku miałem umowę o dzieło - dotyczyła ona wytworzenia oprogramowania
    ("Stworzenie sytemu do xxx" - taka była mniej więcej treść umowy). Na koniec firma
    wystawiła
    umowę o dzieło obliczając mi 20% koszty uzyskania przychodu. Zapytałem, dlaczego nie
    dostałem kosztów 50% - wydawało mi się, że mój program podlega pod tą kategorię
    dzieła.
    Usłyszałem od księgowej, iż tak jest bezpieczniej z punktu widzenia firmy, a ja jak
    chcę
    i potrafię udowodnić, że przysługują mi 50% koszty uzyskania przychodu, mogę sobie je
    sam
    podwyższyć w zeznaniu rocznym i tym samym zażądać wyższego zwrotu podatku od Urzędu
    Skarbowego.

    Czy to prawda? Czy są jakies przeciwskazania w moim przypadku?

    Tomek