    From: DysoN <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT - kasa od komornika
    Date: Thu, 11 Mar 2004 11:47:38 +0100

    Witam,
    Przymierzam sie do rozliczenia za rok 2003. Dostalem w tym roku poprzez
    komornika pieniadze z tytulu zaleglych wynagrodzen za prace za
    wczesniejszy okres. Z tego co znalazlem w sieci to te kwote musze
    uwzglednic w rozliczeniu i oczywiscie odprowadzic podatek. Mam ja w
    PIT-37 jako 'inne zrodla' jako dochod. To jedyna pozycja jaka mi pasuje
    w tym picie zeby to uwzglednic.
    Moje glowne pytanie jest takie czy moge jesli chodzi o te kase co
    dostalem od komornika doliczyc sobie jakies koszty uzyskania dochodu no
    i jesli tak to ile i za co, w celu rzecz jasna zmniejszenia podatku.
    Sprawa byla w sadzie pracy a potem komornik zajal sie sciaganiem
    naleznosci, sa ta pieniadze wypracowane (umowa o prace) w 2002 roku ale
    nie dostalem od mojego poprzedniego pracodawcy zadnego pitu za rok 2002
    i rozliczalem sie na zasadzie domniemania (ale bez tych pieniedzy
    ktorych nie dostalem, a dostalem je w 2003).
    Teraz wpisuje dodatkowy dochod w wysokosci tej sumy w to pole ale
    pozostale 2 pola 'roczne koszty' i 'nalezne zaliczki' pozostaja puste.
    Moglbym w te pola wpuscic jakies koszty z tytulu tych pieniedzy jakie
    dostalem od komornika?

    Zwracam uwage na wyrozniony (===) fragment w dalszej czesci postu.

    Ponizej fragment artykulu z rzepy:

    Rozliczenie w zeznaniu

    ***

    Podatnik, który uzyskał jakąś część wynagrodzenia za pośrednictwem
    komornika, musi rozliczyć się z niego w zeznaniu podatkowym. Nie może
    skorzystać z rocznego obliczenia podatku sporządzonego przez pracodawcę
    ani poprzestać na takim obliczeniu dokonywanym przez ZUS czy KRUS (organ
    rentowy).

    Z punktu widzenia przepisów podatkowych sprawa jest stosunkowo prosta:
    podatnik w zeznaniu rocznym zsumuje wynagrodzenie ściągnięte dla niego
    przez komornika z innymi swymi przychodami ze stosunku pracy (wykazanymi
    w informacji PIT-11 otrzymanej od pracodawcy).
    ==============================
    Może też w odpowiednim zakresie uwzględnić przypadające na okres, za
    który je otrzymał, zryczałtowane koszty uzyskania przychodów ze stosunku
    pracy i stosunków pokrewnych.
    ================================
    Następnie - po uwzględnieniu odliczeń od dochodu - obliczy podatek
    przypadający od dochodów ze stosunku pracy i innych ewentualnych
    dochodów opodatkowanych wedle skali podatkowej, które musi wykazać w
    zeznaniu. W ten sposób rozliczy się z fiskusem także z tego
    wynagrodzenia, płacąc podatek przypadający też od części wynagrodzenia
    wypłaconej przez komornika.

    ***
    Mam nadzieje ze wyrazam sie dosc jasno :)
    Dziekuje za ewentualne wskazowki i pozdrawiam

    --
    DysoN mailto:d...@i...pl ICQ UIN 31267896
    Jesli zrobimy to ostroznie, to nie poruszy sie w czasie, to znaczy