  • Data: 2005-08-30 18:50:49
    Temat: Nowa firma
    Od: "Tmi" <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie,

    --- wszystkie poniższe pytania w kontekście nowej, malej firmy,
    oszczędzającej na wszystkim ---

    1. Konto bankowe firmowe musi być jedynym kontem osoby fizycznej prowadzącej
    DG? Chodzi o to, że jeśli na koncie firmowym takim jak np.: volkswagen bank
    direct - jest tanio, to wyplata z bankomatu tania być nie musi. Ale przelewy
    sa za darmo wiec mógłbym przelewać na moje prywatne konto Inteligo i
    wypłacać w dowolnym PKO. Czy z punktu widzenia prawa - takie operacje sa
    poprawne?

    2. Miejsce - wynajem. Mieszkam w domu rodziców. Muszę je wynająć. Jak wobec
    tego dzieli się rachunki za prad, gaz, wode? Innymi slowy na jakiej
    podstawie oblicza się w jakim stopniu mogę uczestniczyć w kosztach mediów na
    przykład, i na jakiej podstawie place za te media? Po prostu przychodzi
    rachunek na rodziców np. za 100 zł, ja wynajmuje 50m2 ze 100 i najnormalniej
    w świecie, moi rodzice wpłacają 50 zł a ja 50 zł?

    3. Miejsce - wynajem. Czy z punktu opłacalności umowa "użyczenia" ma jakąś
    przewagę nad umową "wynajmu"?

    4. Czy konta bankowe osobiste, są nadzorowane przez US lub inne instytucje w
    szczególny sposób z uwagi na prowadzenie DG? Chodzi o pożyczki, przelwanie
    pieniędzy znajomym. Do jakich kwot jest to bezpieczne? Czym się kierować?

    Z gory dziekuje.

    Tfa.

    begin 666 clip_image001.gif
    `````````