    From: p...@m...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nierozwiązywalna Zagadka??
    Date: 25 Mar 2007 08:45:55 -0700

    Witam.
    Pytałem już wszędzie, niestety nawet doradcy w Urzędzie Skarbowym nie
    potrafią mi odpowiedzieć.

    Chcę złożyć zeznanie podatkowe za rok 2006.

    Sprawa wydaje się prosta, jednak..
    Od początku roku 2006 moja historia jest taka:

    1. Styczeń - bezrobotny
    2. Luty - Kwiecień - Pogotowie Ratunkowe
    3. Maj - Wrzesień - Dania (pracownik naukowy - więc nie wiem, czy
    zwolnione z podatku czy nie)
    4. Październik - Grudzień - Anglia - doktorat (to chyba zwolnione z
    podatku?)

    Sprawa jest o tyle ciekawa, że Dania i UK są państwami, do których
    stosuje się metodę
    "odliczenia proporcjonalnego", jednak z tą ciekawostką, że wszelkie
    stypendia zwolnione są z podatku. I teraz tak:

    - za moją pracę w Danii dla Univ.Kopenhaskiego dostawałem
    wynagrodzenie, poniżej tamtejszego progu podatkowego, więc tam podatku
    nie płaciłem. Ale jak to uwzględnić w polskim zeznaniu (generalnie
    stypendia nie są opodatkowane wogóle)

    - za moją obecną pracę w UK dostaję wynagrodzenie jako student PhD
    (doktorat), więc to też podobno nie ulega opdodatkowaniu (ale w Polsce
    podlega?).

    Jeśli ktokolwiek jest mi w stanie odpowiedzieć na moje pytania, będę
    niezwykle wdzięczny.
    Pozdrawiam,
    Piotr