  • Data: 2004-07-01 17:15:22
    Temat: Kasa mieszkaniowa a ślub- raz jeszcze
    Od: "Adam" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ten temat przewija się na grupie od lat ale nigdzie (mimo prób) nie znalazłem
    konkretnej odpowiedzi na tą właśnie wątpliwość.
    Mam w 75% wykorzystany limit ulgi z tytułu oszczędzania w kasie mieszkaniowej.
    Moja narzeczona w 30%.
    Zamierzamy się pobrać w pażdzierniku tego roku.
    Oboje wciąż oszczędzamy w tym roku i liczymy że kwoty oszczędzone do momentu
    zawarcia małżeństwa mogą być w pełni odliczone.

    Małżeństwu przysługuje jedna ulga podatkowa- to wiem.
    Ale małżeństwem stane się dopiero od pazdziernika.
    Czy w PIT 2004 będe mógł rozliczyć całość oszczędności wpłaconych do kasy do
    października. Czy może (o zgrozo...) będąc w momencie składania deklaracji
    małżeństwem musze "skomasować" nasze wspólne zużyte ulgi i w efekcie stracić
    sporo pieniędzy.

    Wydaje mi się że sporo osób ma jakieś doświadczenia- Prosze podzielcie się nimi.
    Please
    Adam
    Ps.
    aha, jak wygląda to w praktyce- składamy 2 PIT-y 36 i jeden PITD czy po dwa
    dokumenty?