  • Data: 2004-07-02 13:52:57
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa a ślub- raz jeszcze
    Od: "Adam" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zeby rozliczac sie wspolnie zmalzonkiem za dany rok podatkowy trzeba byc
    > malzenstwem przez CALY rok podatkowy. jest tu jeszcze jedna rzecz a wybor
    > urzedu skarbowego, jesli malzonkowie maja inne adresy zameldowania. PIT
    > sklada sie w jednym a informacje o tym wysyla sie do drugiego.
    > Uprzedzajac pytania: NIE jestem doradca podatkowym, jestem szczesliwym
    > malzonkiem od 5 lat, mamy z zona wspolne wypelnianie PIT-ow (3 rok) i mamy
    > tez kase mieszkaniowa (wspolna).
    >
    > MaPia

    Dzięki za odpowiedź. Niestety (bez obrazy) troche mówimy o różnych sprawach.
    Rzeczywiście rozliczać się z małżonkiem mogę po spełnieniu 4-5 warunków łącznie-
    jednym z nich jest bycie małżeństwem przez cały rok. Ale to nie to samo co
    posiadanie jako małżeństwo jednej ulgi podatkowej.
    I tak musze się rozliczyć osobno- moja dziewczyna osobno. Pytanie brzmi czy PIT-
    D złozymy wspólnie jako małżeństwo (i rozliczymy jedną ulgę, część drugiej
    tracąc) czy każde z nas osobno(i skorzystamy z obu ulg).
    Zwróc uwage że zasada wspólnego rozliczania dopiero po roku małżeństwa jest
    restrykcyjna i "niekorzystna" z punktu widzenia podatnika.
    Spotkałem się z interpretacjami że w sprawie ulg także istnieje (sprzeczna w
    duch z powyższą) niekorzystna interpretacja że "wspólną" ulge mamy od roku
    ślubu, nawet jeśli ślub nastąpił 31 grudnia...

    Dzięki mimo to...

    Please pomóżcie, ktoś na pewno wie dokładnie jak to jest....
    Adam