  • Data: 2008-05-11 10:18:19
    Temat: [KPiR, VAT] aktualne wielkości diet pracowników
    Od: jakub <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Prowadzę jednoosobową DG (KPiR, VAT).

    Wykonuję usługi dla firmy mieszczącej się w innym mieście, wiąże się
    to z koniecznością mojego - praktycznie rzecz biorąc - stałego pobytu
    w tymże mieście przez około 2/3 miesiąca. Przejazd jednego dnia w obie
    strony jest fizycznie niemożliwy z racji na odległość, brak
    posiadanego przeze mnie samochodu oraz jakość usług PKP.

    Wynajmuję kawalerkę, gdyż wychodzi to taniej niż 20 noclegów w hotelu
    na miesiąc. Koszta moje to: opłata za mieszkanie w/g umowy najmu oraz
    opłaty za media w/g umowy najmu i aktualnie przychodzących rachunków.

    Planuje rozliczać to na podstawie dowodu wewnętrznego, raz na miesiąc
    z dołączonymi do niego ksero umowy najmu i potwierdzeniami przelewów
    opłat za media, nie odliczając VATu bo jak rozumiem, nie mając faktur
    na moją firmę, nie mam prawa do odliczeń.

    Natknąłem się jednak w Ustawie na Art 23 pkt 1:
    > Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    ust 52)
    > wartości diet z tytułu podróży służbowych osób prowadzących działalność
    > gospodarczą i osób z nimi współpracujących - w części przekraczającej wysokość
    > diet przysługujących pracownikom, określoną w odrębnych przepisach
    > wydanych przez właściwego ministra,

    Czym konkretnie są "odrębne przepisy"? Jakie są aktualne wielkości
    diet?
    Będę wdzięczny za namiary, gdzie szukać lub konkretne informacje o
    wysokościach diet, jak i wskazówkach jak ogólnie rozliczać te koszta.

    Pozdrawiam,
    J.