  • Data: 2008-05-12 22:47:11
    Temat: Re: aktualne wielkości diet pracowników
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 May 2008, jakub wrote:

    > Osoba prywatna, która wynajmuje mieszkanie nie wystawi mi faktury za
    > to. Ona nawet nie ma konta, a pieniądze przyjmuje do ręki.
    > Mieszkanie jest jej i na nią są faktury za media. Mieszkanie na umowę,
    > bo koszt tego jest stały na miesiąc; media na faktury, bo koszt zależy
    > od użycia.

    To wyjaśnia brak faktur.
    Nie wyjaśnia braku rachunku - owa osoba musi się i tak rozliczyć
    z przychodu!
    I umowa (umowa w ścisłym rozumieniu tego slowa, a nie papierek z napisem
    "umowa" nie będący umową lecz rozliczeniem umowy) NIE JEST podstawą
    do uznania czegokolwiek za koszt.
    To, że się umówimy, iż sprzedasz mi jakąś maszynę, nie stanowi podstawy
    do zaliczenia wartości tej umowy w koszt.
    Prościej: rachunek.
    Mniej prosto: dowód zapłaty (jako dowód księgowy) i umowa (jako dowód
    pomocniczy, celem wyjaśnienia "za co").

    pzdr, Gotfryd