  • 1. Data: 2006-09-21 19:42:21
    Temat: Ile umów zlecen kiedy jest tez umowa o prace...?
    Od: "Pasjonat" <p...@w...pl>

    Witam Ekspertów :-) ...

    mam prosbe-pytanie i bede wdzieczny za pomoc:

    Mój znajomy zatrudnia u siebie ludzi na umowach o prace, gdzie
    oprócz stalej niezawysokiej pensji, placi im tez premie "do
    kieszeni"
    (wiecie w Polsce przy takich podatkach to niestety "normalka")

    Czy móglby on co miesiac zawierac z pracownikami umowy zlecenia
    (oczywiscie na inne czynnosci niz w umowach o prace... )
    I wtedy od tych umów zlecen placilby juz tylko skladke
    zdrowotna i podatek...

    Dobrze mysle...? Czy "przyjaciele" z ZUS sie zainteresuja...?

    Juz jestem wdzieczny za odpowedz Tym,
    którzy podziela sie Swoim wiedza i doswiadczeniem w tych
    sprawach...

    Uklony
    Pasjonat

  • 2. Data: 2006-09-21 20:48:10
    Temat: Re: Ile umów zlecen kiedy jest tez umowa o prace...?
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomosci <news:1158867741.461101.224010@i42g2000cwa.googlegro
    ups.com>
    Pasjonat <p...@w...pl> pisze:

    > Czy móglby on co miesiac zawierac z pracownikami umowy zlecenia
    > (oczywiscie na inne czynnosci niz w umowach o prace... )
    > I wtedy od tych umów zlecen placilby juz tylko skladke
    > zdrowotna i podatek...

    Ale przeciez to nie ma zadnego sensu i zupelnie sie nie oplaca.
    Wyjdzie na to samo (a wrecz gorzej), niz gdyby mial placic normalna pensje.
    Przykladowo - jesli ktos ma brutto 1500 na umowe o prace, to na reke
    dostanie 1038,66 zl
    Jesli ktos ma brutto 1500 na umowe zlecenie (z ZUS'em), to na reke dostanie
    1021,66 zl

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-09-22 06:18:19
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Uzytkownik "Pasjonat" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci
[...]

    ----------------------

    zle myslisz. Takie umowy sa ozusowane w pelni.
    A moze umowa zlecenie / o dzielo z malzonkiem/dzieckiem itd. tychze ludzi.

    Magdi

  • 4. Data: 2006-09-22 07:32:19
    Od: "Pasjonat" <p...@w...pl>

    Przepraszam, bo nie do końca jasno się wysłowiłem -

    chodziło mi o to, że pracodawca dalej zatrudnia na UMOWACH O PRACĘ
    pracowników
    - tylko premie płaci im w formie DODATKOWYCH zapłat za UMOWY
    ZLECENIA.
    (Oczywiście te umowy zelcenia byłby na inne czynności niż umowy o
    pracę).

    Wtedy stała pensja jest niższa i w całości ozusowana,
    a DODATKOWE umowy zlecenia co miesiąc są tylko obciążone
    składką zdrowotną i podatkiem PIT.

    Czy jest to dobry pomysł...?

    Z góry dziękuję!
    Pasjonat

  • 5. Data: 2006-09-22 07:48:42
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:1158910339.030735.233190@d34g2000cwd.googlegro
    ups.com>
    Pasjonat <p...@w...pl> pisze:

    > Wtedy stała pensja jest niższa i w całości ozusowana,
    > a DODATKOWE umowy zlecenia co miesiąc są tylko obciążone
    > składką zdrowotną i podatkiem PIT.
    > Czy jest to dobry pomysł...?

    A czytałeś ze zrozumieniem, co Ci napisano? ;-)
    Nie ma żadnej korzyści z zawierania umów na zlecenie z pracownikiem, bo
    umowy te również są ozusowane.
    Ergo - wyjdzie na to samo, co z umowy o pracę (a konkretnie troszkę mniej)
    Równie dobrze pracodawca może wypłacać normalne pensje i ruchome premie
    uznaniowe.

    --
    Nixe

  • 6. Data: 2006-09-22 10:59:37
    Od: "Pasjonat" <p...@w...pl>

    Już "skumałem czaczę",

    wielkie dzięki "Nixe" i "Magdi" !!!

    temat już został wyczerpany - koniec wątku.

    Ukłony
    Pasjonat

  • 7. Data: 2006-09-22 20:29:39
    Od: m...@g...com

    Nixe wrote:

> [...]
    > reke dostanie 1038,66 zl
    > Jesli ktos ma brutto 1500 na umowe zlecenie (z ZUS'em), to na reke

    Może pracownicy są studentami?

    p. m.

  • 8. Data: 2006-09-22 20:49:37
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ef1h80$gfc$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Użytkownik <m...@g...com> pisze:

    > Może pracownicy są studentami?

    Wtedy tak czy siak nie będzie płacił ZUS - ani w umowie o pracę, ani w
    umowie zleceniu :)

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2006-09-24 13:20:18
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Nixe napisał(a):
    > W wiadomości <news:ef1h80$gfc$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > Wtedy tak czy siak nie będzie płacił ZUS - ani w umowie o pracę, ani w
    > umowie zleceniu :)

    W umowie o pracę jak najbardziej ZUS będzie płacił.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2006-09-24 20:37:22
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ef60hl$f7k$2@news.onet.pl>
    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> pisze:

    > W umowie o pracę jak najbardziej ZUS będzie płacił.

    Za studenta też?

    --
    Nixe