  • 1. Data: 2006-09-21 14:03:30
    Temat: najem mieszkania jako firma
    Od: "Asix" <a...@W...pl>

    Czy najemca lokalu(mieszkania) z ktorym podpisuje umowe jako prowadzaca DG,
    ponosi jakies dodatkowe koszty (musi przekwalifikowac lokal na uzytkowy?) -
    dodam, ze miejsce podania dzialalnosci jest zupelnie gdzie indziej, a lokal
    jest mi potrzebny do podejmowania interesantow, mniej wiecej raz w tygodniu.
    Ile podatku placi najemca?

    --
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2006-09-21 14:15:28
    Temat: Re: najem mieszkania jako firma
    Od: "Gab" <g...@p...onet.pl.invalid>

    Asix spod adresu <a...@W...pl> wysłał(a):
> [...]
    > indziej, a lokal jest mi potrzebny do podejmowania interesantow, mniej
    > wiecej raz w tygodniu. Ile podatku placi najemca?

    Powiem co doradził mi doradca, chociaż nie wiem czy dobrze zrobiłem, że mu
    uwierzyłem.
    Podpisujesz umowe jako osoba fizyczna nie wspominając o DG (wynajmujący nie
    musi o tym wiedzieć) i dlatego nie ma podstaw aby płacił większy podatek.

  • 3. Data: 2006-09-21 18:20:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, Asix wrote:

    > Czy najemca lokalu(mieszkania) z ktorym podpisuje umowe jako prowadzaca DG,
    > ponosi jakies dodatkowe koszty (musi przekwalifikowac lokal na uzytkowy?)

    Hm... jak lokal jest "na cele DG" to mogą wejść w paradę dwie rzeczy:
    - przekwalifikowanie i wyższy podatek od nieruchomosci
    - podpadanie pod VAT, czyli albo konieczność wystawiania f-r albo
    (tylko jak <limit) przynajmniej konieczność prowadzenia ewidencji VAT

    Tak sobie myślę: jakby w takim lokalu MIESZKAĆ (wcale nie twierdzę
    że człowiek może mieć jedno mieszkanie w którym mieszka, przepisy
    stanowią jedynie o tym że jeden adres musi być "miejscem zamieszkania",
    prawda?), a tylko ubocznie "działać" (w sposób nie naruszający możliwości
    mieszkania w lokalu), to wszystkie dywagacje zapodane w archiwach
    tej grupy i .prawo o "charakterze mieszkalnym" pozostawałyby w mocy.
    Tak czy nie?

    > Ile podatku placi najemca?

    Podatki płaci wynajmujący (właściciel/dzierżawca mający prawo najmu/...)

    pzdr, Gotfryd