  • 11. Data: 2006-09-24 21:17:20
    Temat: Re: Ile umów zlecen kiedy jest tez umowa o prace...?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-09-2006 o 22:37:22 Nixe <n...@f...pl> napisał:

    > W wiadomości <news:ef60hl$f7k$2@news.onet.pl>

    > Za studenta też?

    Tak

  • 12. Data: 2006-09-24 21:54:41
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:op.tgeiq6pq5o25xk@tmrealit.mshome.net>
    t <r...@o...pl> pisze:

    > Tak

    Czyli student będzie miał wówczas podwójnie opłacany ZUS, bo nie bardzo
    łapię ;-)

    --
    Nixe

  • 13. Data: 2006-09-25 05:47:03
    Od: m...@g...com

    Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:op.tgeiq6pq5o25xk@tmrealit.mshome.net>

    > Czyli student będzie miał wówczas podwójnie opłacany ZUS, bo nie bardzo
    > łapię ;-)

    Dlaczego podwójnie?. Przecież uniwersytet/politechnika chyba nie płacą zusu
    za studenta.

    p. m.

  • 14. Data: 2006-09-25 06:34:47
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ef7qkl$qa7$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Użytkownik <m...@g...com> pisze:

    > Dlaczego podwójnie?. Przecież uniwersytet/politechnika chyba nie
    > płacą zusu za studenta.

    No właśnie tego dokładnie nie wiem. Jeśli nie płacą, to w takim razie
    dlaczego nie odprowadza się składek ZUS w sytuacji, gdy student pracuje na
    umowę zlecenie?

    --
    Nixe

  • 15. Data: 2006-09-25 06:52:59
    Od: m...@g...com

    Nixe wrote:

> [...]
    >
    > No właśnie tego dokładnie nie wiem. Jeśli nie płacą, to w takim razie
    > dlaczego nie odprowadza się składek ZUS w sytuacji, gdy student pracuje na

    Nie wiem. Pewnie z tego samego powodu dla którego student jeżdził kiedyś za
    połowę, a teraz za 2/3 ceny biletu kolejowego, cudzoziemiec może pracować w
    czasie wakacji bez starania się o pozwolenie o prace - pod warunkiem że
    jest studentem, student w czasie studiów może korzystać z ubezpieczenia
    zdrowotnego rodziców, oraz że po ukończeniu studiów ma z marszu 5 lat
    urlopowego stażu pracy, chociaż mógl nie przepracować ani chwili w swoim
    życiu.

    Pewnie ustawodawca stwierdził że student biedny jest i ma suchoty, i trzeba
    dać mu (słusznie IMHO) pewne przywileje.

    p. m.

  • 16. Data: 2006-09-25 08:46:49
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-09-2006 o 08:52:59 <m...@g...com> napisał:

> [...]
    >
    > Pewnie ustawodawca stwierdził że student biedny jest i ma suchoty, i
    > trzeba
    > dać mu (słusznie IMHO) pewne przywileje.

    Dokładnie Uczelnia płaci za studenta zdrowotne natoiast społecznych ne
    płaci.
    Tyczy się to również doktoranta. W przypadku umowy zlecenia student do 26.
    roku życia
    nie płaci ZUSu(i zleceniodawca swojej części również nie płaci), natomiast
    w przypadku umowy o pracę
    nie ma zlituj się.

  • 17. Data: 2006-09-25 10:50:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello t,

    Monday, September 25, 2006, 10:46:49 AM, you wrote:

    [...]

    > Dokładnie Uczelnia płaci za studenta zdrowotne

    Uczelnia płaci? Byłem przekonany, że studenci sa objęci ustawowo
    ubezpieczeniem zdrowotnym bezskładkowym...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2006-09-25 11:04:09
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-09-2006 o 12:50:43 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał:

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Uczelnia płaci? Byłem przekonany, że studenci sa objęci ustawowo
    > ubezpieczeniem zdrowotnym bezskładkowym...

    Szczegółów technicznych nie znam, wiem że znajomy(doktorant) składał coś w
    dziekanacie
    żeby zostąc objętym ubezpieczeniem zdrowotnym. Możliwe że z automatu to
    idzie,
    trzeba by sprawdzić w ustawie ale jakoś mi się nie chce teraz :)

  • 19. Data: 2006-09-25 11:25:13
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > idzie,
    > trzeba by sprawdzić w ustawie ale jakoś mi się nie chce teraz :)

    ech, dzwoni, ale nie wiadomo w którym kościele...

    Studenci są objęci zdrowotnym z automatu bezskładkowo, tak jak napisał
    Roman.

    Doktorant może zostać objęty ubezpieczeniem zdrowotnym na swój wniosek,
    jeżeli nie ma innego tytułu do ubezpieczenia. Wówczas uczelnia rejestruje w
    zus i opłaca składkę zdrowotną.

    Magdi

  • 20. Data: 2006-09-26 05:59:18
    Od: m...@g...com

    Magdi wrote:
    [...]
    > Doktorant może zostać objęty ubezpieczeniem zdrowotnym na swój wniosek,
    > jeżeli nie ma innego tytułu do ubezpieczenia. Wówczas uczelnia rejestruje
    > w zus i opłaca składkę zdrowotną.

    Pamiętam że kilka lat temu, kiedy jeszcze studentem byłem, intensywnie
    chorowałem i nigdy jako dowód ubezpieczenia nie starczała legitymacja
    studencka, tylko legitymacja + książeczka zdrowotna któregoś z rodziców.

    Czy wtedy wszystkie "panie z rejestracji" żądały ode mnie niepotrzebnie
    dowodu ubezp. rodzica, czy też coś się zmieniło od tego czasu?

    p. m.