  • Data: 2002-04-17 10:41:02
    Temat: Firma na rodzicow
    Od: "escuola" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie Szanowni,
    Chcę zarejestrować DG jak najszybciej, ale wciąż prześladuje mnie po nocach
    ZUS i fakt, że startując z małym kapitałem muszę na samo to odłożyć sporą
    jak na mnie sumkę. No i poradzono mi, żeby zarejestrowć DG na
    pracującego rodzica. Wtedy podobno z tytulu DG płacę za niego tylko składkę
    zdrowotną, bo ZUS opłaca mu zakład pracy.
    Bajer polega na tym, że nie będę taty ani mamy ciągał nigdzie w sprawach
    firmowych i chcę mieć DG na tatę, ale sam muszę być pełnomocnikiem i móc
    załatwiać (czytaj: podpisywać i podbijać pieczątki) wszystkie sprawy.
    PYTANIA mam w związku z takim rozwiązaniem DG trzy:

    1. Czy moge byc pelnomocnikiem na ww. warunkach i czy wiaze sie to z
    automatycznym zatrudnieniem mnie w firmie (wtedy chyba idea unikniecia ZUS-u
    pada :( )
    2. Czy zakład pracy rodzica może odmówić płacenia za niego składki ZUS
    jeżeli zobaczy, że ich pracownik ma swoją DG?
    3. Czy jeżeli np. za 6 mcy zwolnią rodzica lub "wygonia" na na zasiłek
    przedemerytalny to beda klopoty i oplaty z przepisaniem firmy na mnie? (Nie
    bedzie sie oplacac miec firme chyba przez tate, bo jako nibyemeryt bedzie
    obciazony limitem zarobku <<hie hie, zalozylem ze bede niezle zarabiac na DG
    :))) >>

    Czy zapomnialem o jakiejs istotnej kwestii dot. przedstawionego pomyslu na
    DG?
    Pozdrawiam, wypoczywajcie miło w coraz bliższym weekendzie "bez granic".
    -escuola-