  • Data: 2002-04-17 21:30:47
    Temat: Re: Firma na rodzicow
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pięknego Wed, 17 Apr 2002 15:42:53 +0200, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisałbył:

    > Ha, to po co ci kombinacje z ZUS -:)
    > A 'ad rem' - to nie wiem jak (prosto) przejąć majątek
    >obcej DG i nie zawikłać się w podatki :(
    > Bo "przepisać" firmę to tak średnio - jak sama nazwa
    >wskazuje jest to DG osoby FIZYCZNEJ, jej majątek będzie
    >majątkiem twojego ojca.
    > Chyba najprościej jakby nie miała majątku :]

    Nie. Nie da się przepisać DG prowadzonej jako pojedynczy
    przedsiębiorca. Trzeba ją zlikwidować i założyć nową, pod tą samą
    nazwą, ale już z innym NIPem, Regonem itepe... Ze SC łatwiej, bo można
    dołożyć wspólnika, a potem usunąć starego... Więc może powinien
    założyć SC na mamę i tatę. A potem, jak mu dobrze pójdzie, to dołączy
    na trzeciego, a usunie np. tatę... Wada -- nadal nie będzie się tego
    dało przerobić na jednoosobową działalność i zawsze będzie musiał mieć
    jakiegoś wpólnika, aczkolwiek np. z 1% udziałem, więc nie jest źle...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)