  • Data: 2009-10-17 20:33:37
    Temat: Czy wszystko trzeba wrzucać w KUP?
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pytanie, może głupie i naiwne, ale po prostu nie znam się na tych
    kwestiach, a zastanowiło mnie to przy okazji lektury niektórych wątków z
    tej grupy.
    Często (zazwyczaj?) w prowadzeniu biznesu jest tak, że firma stara się, by
    koszty uzyskania przychodu były na tyle duże, by płacić jak najmniejszy
    podatek CIT. Z tego powodu firma wrzuca w KUP wszystko, co tylko wrzucić
    się da. Ja natomiast zastanawiam się nad sytuacją odwrotną, a mianowicie,
    czy wszystkie faktury zakupowe_trzeba_w koszty wrzucać, czy jest to
    obowiązek czy też jedynie decyzja firmy? Jeśli firma ma w danym okresie
    duże koszty, a małe przychody, ale z jakichś przyczyn musi w rachunku
    zysków i strat za ten okres wykazać zysk (np. na potrzeby banku), to czy
    może części faktycznie poniesionych kosztów nie zaliczyć do kosztów
    uzyskania przychodu i nie obniżać w ten sposób podstawy do podatku? Czy to
    jest legalne i czy w ogóle da się w ten sposób przeprowadzić taką operację?

    Pozdr
    K.