  • Data: 2008-02-13 00:40:07
    Temat: zaliczki na podatek dochodowy w 2008
    Od: "szymek" <c...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam (ponownie)

    Mam jeszcze takie jedno pytanie do Was. w 2008 roku podobnie jak w zeszlym
    juz nie skladamy PIT-5 (DG jednosobowa, KPiR). Ale zaliczki odprowadzamy co
    miesiac.

    Czy dobrze je licze?:

    KPiR rubryka 9 (przychody razem, narastająco od pocz. roku)
    minus
    KPiR rubryka 10 (zakup towarów..., narastająco od pocz. roku)
    minus
    KPiR rubryka 15 (wydatki razem, narastająco od pocz. roku)
    -----
    =
    DOCHÓD, narastająco od pocz. roku
    minus
    odliczenia od dochodu (tu: internet, narastająco od pocz. roku pilnując
    kwoty 750,00; obliczony z faktur jego dostawcy)
    -----
    =
    DOCHÓD PO ODLICZENIACH OD DOCHODU = PODSTAWA DO OPODATKOWANIA, narastająco
    od pocz. roku
    mnoze przez
    19%
    -----
    =
    PODATEK OD PODSTAWY, narastająco od pocz. roku
    minus
    zwolnienia od podaku (tu: 7,75% podstawy wymiaru składki zdrowotnej
    opłaconej w tym miesiacu za poprzeni miesiac, narastająco od pocz. roku)
    -----
    =
    ZALICZKA DO ZAPLACENIA, narastająco od pocz. roku
    minus
    WPŁACONE DO TEJ PORY od poczatku roku
    -----
    =
    IDŹ TYLE WPŁAĆ DZISIAJ DO US

    Czy internet odliczam co miesiac, czy moge to zrobic dopiero na koniec 2008
    roku? Mam tu ktoras z opcji do wyboru (wygodniej sie liczy na koniec roku
    jak dla mnie).

    --
    Pozdrawiam, szymek.