  • Data: 2008-02-13 16:32:13
    Temat: Re: zaliczki na podatek dochodowy w 2008
    Od: "szymek" <c...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzieki za odpowiedzi.

    > A! No nie, w takim przypadku pytanie brzmi raczej "czy wolno
    > w ogóle odliczać" ;)
    > W sumie nawet przez chwilę chciałem spytać, dlaczego autor nie
    > wrzuca i-netu w koszty, ale pomyślałem że może telefon ma
    > "osobiście" i nie chce sobie komplikować wyjaśniania w US
    > ani w telekomie (że telefon "osobiście" a internet chce
    > "na firmę").

    jeden telefon mam na firme (telefon+internet w firmie) i to wrzucam w
    koszty,
    a drugi telefon i net mam w domu, w ktorym mieszkam i ten net chce odliczyc
    na koniec roku.

    > Nie odprowadzamy.
    > A ściślej, kto odprowadza bo nie wybrał kwartalnego, ten odprowadza :)

    Ja nie wybralem kwartalnego i kiedy mi wychodzi ze konieczna jest juz
    zaliczka - wpłacam.

    > ...to jest niewykonalne!
    > Poza drobnymi wyjątkami (karta?) podatki z DG wpłaca się przelewem sprzed
    > komputera ;)

    wykonalne, ja moge wplacic w kasie mojego US.
    ofkoz wybieram przelew sprzed kompa, bo prosciej :)

    > Można by próbować szukać w zaprzeszłych drukach PIT-5 od kiedy istnieje
    > w nich opcja "wydatki i ulgi obniżające podstawę opodatkowania" (czy
    > jakoś podobnie opisana).

    > To, że na potrzeby PIT-36 trzeba te wydatki jawnie wykazać w załączniku
    > PIT-O (czy jak mu tam), nie znaczy że w ciągu roku też musi istnieć ich
    > "wykaz" :), wystarczy "wpisanie".

    o ile dobrze pamietam to w PIT-5 za 2006 bylo cos takiego, ale musialbym
    wstac i zobaczyc a niechce mi sie bo pale sobie fajke, od 2007 nie ma PIT-5
    wiec chyba logicznie myslac rozliczenia dokonuje na koniec roku na PIT-O.

    Buziaki.