  • Data: 2008-02-13 20:26:02
    Temat: Re: zaliczki na podatek dochodowy w 2008
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0802131320490.1192@athlon64>:

    > Hm... nie wiem (od kiedy) :(

    > Powinno być od wtedy, od kiedy konstrukcja obliczania podatku zrobiona
    > jest tak:

    > +++
    > Art. 44
    [ciach]
    > Art. 26
    > 1. Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 3,
    > art. 29-30c
    ^^^^ ^^^^
    [ciach]
    > ---

    O czym Ty do mnie rozmawiasz? ;-)

    Ja wyraźnie widzę w wiadomości szymka 19%, ani słowa o rozliczaniu sie
    według skali (nic o odejmowaniu "kwoty wolnej" ;>).

    art. 30c:

    2. Podstawą obliczenia podatku, o której mowa w ust. 1, jest dochód ustalony
    zgodnie
    z art. 9 ust. 1, 2, 3, 3a i 5, art. 24 ust. 1, 2 i 4 zdanie pierwsze lub
    art. 24b ust. 1 i 2, lub art. 25. Wysokość składek ustala się na podstawie
    dokumentów stwierdzających ich poniesienie.

    > Można by próbować szukać w zaprzeszłych drukach PIT-5 od kiedy istnieje
    > w nich opcja "wydatki i ulgi obniżające podstawę opodatkowania" (czy
    > jakoś podobnie opisana).

    Pity5 znieśli w 2007, OIMPNM ulga internetowa sie pojawiła od 2006

    Pit5 w 2006 -- E.1.2 Odliczenia od dochodu na podstawie art. 26 ust. 1 pkt
    5-6a i 9 ustawy (składki ZUS piętro wyżej w E.1.1)

    W przypadku opodatkowania wg skali masz rację, ale pytający i odpowiadający
    zachowali się według schematu:
    <http://42.pl/gg/Pine.WNT.4.64.0802120955050.1776@at
    hlon64> :D

    --