    From: "limken" <l...@x...xx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zadatek/zaliczka i podatek
    Date: Tue, 17 Feb 2009 09:56:04 +0100

    chyba dałem ciała...

    moja praca ma charakter taki, że umowy na wykonanie usług podpisuje z 1-1.5
    rocznym wyprzedzeniem
    i ostatnio się dowiedziałem, że takowe zaliczki są traktowane jako mój
    dochód w dniu przyjęcia a nie w dniu rozliczenia z umowy

    (zadatek jako zabezpieczenie przed stratami z tytułu zerwania umowy)

    część z tych zadatków była przelewana na konto z adnotacją zadatek/zaliczka
    czy coś w tym stylu...

    czy mam duży problem?
    czy zmieniając umowę/oddając zaliczkę mogę się jakoś uchronić przed
    ewentualną karą?

    jednocześnie przyznaję iż jest to trochę kuriozalne, gdyż b. często
    umawiałem się tak, że gdy dochodziło do rozwiązania umowy to oddawałem
    zadatek - a teraz wychodzi na to, że musiałbym oddawać zadatek minus
    podatek....

    jestem na książce przychodów i rozchodów, nie jestem płatnikiem VAT, nie mam
    kasy fiskalnej

    natomiast w tym roku pewnie wpadnę w kasę fiskalną a może i w VAT
    jak będę musiał nabijać taki "dochód"?

    --
    limken polimken