  • Data: 2009-02-17 09:12:57
    Temat: Re: zadatek/zaliczka i podatek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 09:56:04 +0100, limken napisał(a):

    > moja praca ma charakter taki, że umowy na wykonanie usług podpisuje z
    > 1-1.5 rocznym wyprzedzeniem
    > i ostatnio się dowiedziałem, że takowe zaliczki są traktowane jako mój
    > dochód w dniu przyjęcia a nie w dniu rozliczenia z umowy
    >
    > (zadatek jako zabezpieczenie przed stratami z tytułu zerwania umowy)
    >
    > część z tych zadatków była przelewana na konto z adnotacją
    > zadatek/zaliczka czy coś w tym stylu...
    >
    > czy mam duży problem?
    > czy zmieniając umowę/oddając zaliczkę mogę się jakoś uchronić przed
    > ewentualną karą?

> [...]

    Zaliczka/zadatek nie jest dochodem z działalności gospodarczej. Więc
    dobrze robiłeś nie płacąc od nich podatku dochodowego - rozlicza się je
    dopiero po wykonaniu usługi. Jedyny problem jaki widzę, to fakt, że
    zaliczki liczą się do obrotu VAT i jeśli się nie mylę także do limitów
    dla kasy i VAT, więc być może wpadłeś w nie już wcześniej niż ci się
    wydawało.