  • Data: 2006-02-25 12:24:55
    Temat: vat 7 , pozycja 46,47
    Od: j...@n...org.inv szukaj wiadomości tego autora

    Mam drobny problem z vat-7. Czy w pozycji 46 i 47 (nabycie towarow i uslug
    pozostalych) wpisuje:
    - nabycie towarow i uslug z vat 22%, zwiazanych ze sprzedza opodatkowana,
    na ktore mam faktury (to na pewno tak)
    - nabycie towarow i uslug z vat 0%, zwiazanych ze sprzedza opodatkowana,
    na ktore mam faktury (to chyba tez tak?)
    - nabycie towarow i uslug zwolnionych z vat , zwiazanych ze sprzedza
    opodatkowana, na ktore mam faktury (to chyba nie?)
    - kosty czeci mieszkania, itp, na ktore nie mam faktur, tylko np. dowody
    wewnetrzne (to chyba nie?)
    - kosty na ktore mam rachunki, a nmie faktury bo kupilem od kogos kto nie
    byl vatowcem? (to chyba nie?)

    W tym miesiacu kupilem m. in. towary za 500 zl (0% vat) i towary i uslugi
    na 22% vat za 366 zl. mam faktury. Moim skromnym zdaniem powinienem zatem
    wpisac w pola 46 i 47 800 (300+500) i 66 zł.
    Program "mala ksiegowosc rzeczypospolitej" wpisuje mi tam tylko 300 zl i
    66 zl, mimo ze zakupy 0% tez mam zaksiegowane. Dlaczego?

    Zakladajc ze w tamtym roku mialem 100% sprzedazy opodatkowanej, oraz ze to
    co kupuje wiaze sie ze sprzedaza opodatkowana, nie musze robic jakiejs
    proporcji za zeszly rok zeby wypelnic te pola w vat-7?

    z gory dziekuje i pozdrawiam,
    j.