    From: KaDeWu <KaDeWu@_USUN_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: umowa zlecenia
    Date: Thu, 21 Sep 2006 21:17:00 +0200

    Witam i proszę o poradę. Chciałabym zatrudnić opiekunkę do dziecka na
    umowę zlecenia. Nie chodzi mi o umowę aktywizacyjną, bo ta jest dla
    bezrobotnych i pociąga za sobą konieczność opłacania składek ZUS
    (opiekunka jest studentką, więc od zlecenia nie płaciłabym składek).
    Znajoma księgowa jednak twierdzi, że nie powinnam tego robić (czy też,
    że umowa zlecenia jest tu niemożliwa) i że powinnam spisać z nią umowę w
    ramach działaności, jaką prowadzę, czyli przedmiotem nie byłaby opieka,
    tylko np. usługi sekretarskie (które przy mojej działalności
    sprowadzałyby się do odbierania telefonów itd.). Jak jest naprawdę? Nie
    lubię kombinować...

    Ka