  • Data: 2006-09-22 10:09:12
    Temat: Re: umowa zlecenia
    Od: KaDeWu <KaDeWu@_USUN_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe napisał(a):

    > Umowa aktywizacyjna to także umowa zlecenie, ale aby ją zawrzeć trzeba
    > spełnić parę warunków.
    > http://www.pit.pl/print/ulga-opiekunka/
    > Studentka, z racji tego, iż nie może zarejestrować się w UP jako bezrobotna,
    > nie może być stroną w takiej umowie.
    > Proponuję jednak zasięgnąć opinii w insytucjach, które potem będą
    > ewentualnie "ganiać" Cię za nieprawidłowości, a więc w US i ZUS. Najlepiej
    > zrobić to pisemnie i zarządać takiej odpowiedzi (mają obowiązek w ciągu 30
    > dni), wtedy masz zawsze możliwość przedstawienia dowodów w postaci pisemnego
> [...]
    Dziękuję, wydawało mi się, że um. akt. jest rodzajem uo pracę :-).
    Tak, rozumiem, że studentka nie spełnia tych wymogów (dla mnie to
    oczywiście lepiej).
    Ja także wolę, żeby dziewczyna miała umowę zgodną z prawdą, także ze
    względu na to, że będzie mogła potraktować to zlecenie jako
    doświadczenie (chce pracować jako opiekunka w przyszłości). SPisując z
    nią umowę w ramach mojej działalności zapewne mogłabym potraktować jej
    wynagrodzenie jako koszt (?), ale byłoby to cokolwiek naciągane.
    Problem w tym, ze umowę chciałam spisać od 1.10, więc mogę się nie
    doczekać odpowiedzi od Obu Instytucji. A nie pytałam ich wcześniej, bo
    mi do głowy nie przyszło, że zwykła umowa cywilnoprawna jest
    jakimkolwiek problemem, tak jak piszesz. Wątpliwości zasiała dopiero
    księgowa.

    Bardzo dziękuję,

    Ka