eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumowa o dzielo/zlecenie a kwota wolna od potatku (student) › umowa o dzielo/zlecenie a kwota wolna od potatku (student)
  • Data: 2008-01-08 19:11:32
    Temat: umowa o dzielo/zlecenie a kwota wolna od potatku (student)
    Od: "Marx" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam pewnie banalne pytanie, szukałem po goglach i jestem pewien na 99% moich
    wyliczeń. Chciałbym się tylko upewnić czy dobrze liczę.

    Jestem studentem, nie pracuje, od czasu do czasu cos tam zrobię na umowę o
    dzieło czy o zlecenie. Zgodnie z tym co znalazłem w Internecie to kwota
    wolna od podatku na 2008 rok to 3089zl. Co oznacza, ze tyle pieniędzy mogę
    dostać na rękę (dochód) od mojego zleceniowacy (lub kilku) żeby otrzymać
    zwrot podatku na koniec roku.

    Mając teraz jedną umowę o dzieło z kosztami uzyskania 50% (działalność
    autorska) na kwotę 1500zł brutto.

    Co daje mi 50%*1500=750zł; 3000-750=750zł

    750*19%=142,50zł podatku, czyli 1500-142,50=1357,50zł na rękę.

    Od sumy wolnej od podatku odejmuję w przybliżeniu to co zarobiłem
    3089-1358=1731zł

    Jeśli dobrze rozumiem i wszystko policzyłem to zostaje mi 1731zł, które
    jeszcze mogę zarobić na rękę, po czym w dalszym ciągu dostanę zwrot podatku.
    Czy tak? :)

    Jeśli dobrze rozumiem, to w takim razie, dla mnie, osoby, która liczy na
    zwrot podatku bardziej opłacalne jest podpisanie umowy o dzieło z kosztami
    uzyskania 20% niż 50%, tak?

    Z gory dziekuje

    M.