eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumowa o dzielo/zlecenie a kwota wolna od potatku (student) › Re: umowa o dzielo/zlecenie a kwota wolna od potatku (student)
  • Data: 2008-01-08 23:28:40
    Temat: Re: umowa o dzielo/zlecenie a kwota wolna od potatku (student)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Jan 2008, Marx wrote:

    > No, ale nie krzycz.

    Krzyczy, bo Ty dalej swoje :)

    > Tutaj jest napisane, ze istnieje:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kwota_wolna_od_podatku

    Nie, tam ktoś tak napisał ;) (hint: czepiłem się "jest napisane" :)),
    kto albo sam do końca nie wie, albo pozwala sobie na uproszczenia, które
    stosować mogą ci, co je rozumieją i tylko wtedy, jak mają pewność
    ich zrozumienia.
    Załóżmy: podatnik ma 5000 zł *dochodu*.
    Czy z tego wynika, że zapłaci podatek?
    Prawidłowa odpowiedź: nie, bo to zależy od doliczeń i odliczeń.

    > a, ze ja sie nie znam na tym to powoluje sie na takie strony...

    :)
    Zajrzyj do tej polecanej ustawy :)
    Dosłownie jest tak jak ktoś już napisał: jest kwota podatku, którego
    się nie płaci.
    Liczysz DOCHÓD minus KOSZTY, odejmujesz (o ile jakieś masz!) ODLICZENIA
    od podstawy, z tego PROCENT, od całości odejmujesz ODLICZENIA od
    podatku (jak masz jakieś).
    I jak tak policzonego PROCENTU ;) wyszło mniej niż kwota nie
    płaconego podatku, to się nic nie płaci.
    A nadwyżkę zwracają.

    pzdr, Gotfryd