eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumowa o dzielo/zlecenie a kwota wolna od potatku (student) › Re: umowa o dzielo/zlecenie a kwota wolna od potatku (student)
  • Data: 2008-01-09 13:49:51
    Temat: Re: umowa o dzielo/zlecenie a kwota wolna od potatku (student)
    Od: "Marx" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > Taki idiotyzm, że przekroczenie progu o parę złotych powoduje skokowy
    > spadek pieniedzy w kasie, akurat przy podatku *dochodowym* nie ma
    > zastosowania!
    > Jak zarobisz "do progu", to dostaniesz tyle zwrotu, ile wynosi
    > limit, ponad pięć stów, prawda?
    > A jak zarobisz 50 zł więcej, to podatek będzie się należał *od tych
    > 50 zł*. Czyli zwrotu będzie *nadal* ponad 5 stów, tylko o 8 zł ("cirka
    > ebałt") mniej.
    > To co, opłaca się zarobić tych 50 zł i mieć 42 zł WIĘCEJ, czy należysz
    > do tych uparciuchów, co gotowi są wydać cały zarobek na leasing
> [...]

    OK, dotarlo! :)
    Czyli faktycznie mowie bez sensu!

    Myslalem, w sumie to nie wiem skad taki pomysl, ze jak zarobie wiecej to nie
    dostane zwrotu (ta kwota ~500zl pojdzie w niepamiec), tylko ja bede musial
    doplacic. Calkiem logiczne jest to co mi juz wlaliscie do glowy, czyli
    podatek, ktory bede musial zaplacic / ktorego dostane zwrot to roznica
    miedzy tymi ca. 500zl, a tym, co zarobie ponad prog.
    Czyli przy zarobieniu o ~50zl wiecej niz wynosi prog dostane i tak zwrot z
    tym, ze tam pomniejszony o te 8zl podatku...

    Dziekuje bardzo za wyprostowanie! :)