  • Data: 2004-03-08 09:02:08
    Temat: trudne początki DG.....
    Od: "Piotrek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnie na tej grupie było to z 1000 razy ale niestety nie mam stałego
    dostępu do Internetu
    i dlatego takie banalne na forum zagadnienia ...

    Uzyskałem wpis do ewidencji działalności gospodarczej , deklarowana data
    rozpoczęcia działalności gospodarczej to 07-03-2004 . Załatwiłem już w GUS
    numer Regon ,oraz założyłem konto bankowe . Mam też NIP ponieważ jestem
    zatrudniony na etacie. Został wiec jeszcze formalności w ZUS i US .
    Jednakże mogę to dopiero załatwić w piątek 12-03-2004 ( w tym momencie
    jestem na drugim krańcu polski od tych urzędów ) .Problem w tym ze chciałbym
    już realizować transakcje kupna sprzedaży ( normalnie działać ze względu na
    niecierpliwych kontrahentów) .
    1) Czy mogę już wystawiać faktury VAT itp. Czy dopiero będzie to możliwe po
    załatwieniu formalności w US i ZUS ?
    2) Czy mogę dokonywać już zakupów na firmę ( wyposażenie - komputer itp.
    I czy nie będzie problemów z późniejszym rozliczeniem tego.
    3) Miejsce prowadzenia działalności to mieszkanie prywatne ( usytuowanie
    komputera idokumentacji w jednym z pokoi mieszkalnych ) w miejscu
    zameldowania .Wszystko polga na załatwianiu transakcji z wykorzystaniem
    telefonu faxu
    oraz odwiedzaniu klientów w ich siedzibach . Firma nie posiada żadnego
    magazynulub innego lokalu . W jaki sposób uwzględnić to podczas zgłoszenia w
    US ?
    Czy trzeba mieć jakieś dodatkowe dokumenty dotyczące siedziby i w jaki
    sposób dokonać zgłoszenia by na początek nie wpakować się w jakiś dodatkowy
    podatek.
    4) P.S Czy może to wszystko załatwić za mnie osoba upoważniona
    notarialnie..?

    Początki nie są łatwe..

    pozdrawiam
    Piotrek