  • Data: 2004-03-09 08:26:16
    Temat: Re: trudne początki DG.....
    Od: "Mirek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c2hbmg$8p0$2@atlantis.news.tpi.pl...

    <cut>
    chociaz nie jestem takim fachowcem jak pozostali grupowicze, to jednak
    postaram sie pomoc

    > 1) Czy mogę już wystawiać faktury VAT itp. Czy dopiero będzie to możliwe
    po
    > załatwieniu formalności w US i ZUS ?

    nie wiem, ale wydaje mi sie ze tak, jesli masz tylko zezwolenie i wpis do
    ewidencji oraz NIP ktory posiadasz jako osoba fizyczna ( dzialalnosc
    zostanie pod ten sam dopisana w US )
    Nie wczesniej jednak niz data rozpoczecia dzialanosci na wpisie do ewidencji

    > 2) Czy mogę dokonywać już zakupów na firmę ( wyposażenie - komputer itp.
    > I czy nie będzie problemów z późniejszym rozliczeniem tego.

    mozesz, to na pewno

    > 3) Miejsce prowadzenia działalności to mieszkanie prywatne ( usytuowanie
    > komputera idokumentacji w jednym z pokoi mieszkalnych ) w miejscu
    > zameldowania .Wszystko polga na załatwianiu transakcji z wykorzystaniem
    > telefonu faxu
    > oraz odwiedzaniu klientów w ich siedzibach . Firma nie posiada żadnego
    > magazynulub innego lokalu . W jaki sposób uwzględnić to podczas zgłoszenia
    > US ?
    > Czy trzeba mieć jakieś dodatkowe dokumenty dotyczące siedziby i w jaki
    > sposób dokonać zgłoszenia by na początek nie wpakować się w jakiś
> [...]

    ZUS to nie interesuje
    US - tak
    Jesli jestes najemca lokalu - umowa najmu
    Jesli nie, a jestes zameldowany np u rodzicow - pisemna zgoda najemcy z
    zaznaczeniem platnie czy odplatnie.

    > 4) P.S Czy może to wszystko załatwić za mnie osoba upoważniona
    > notarialnie..?

    nie mam fioletowego pojecia, zalatwialem sam

    > Początki nie są łatwe..

    wiem cos o tym, a na takie z pozoru proste pytania odpowiedz uzyskac
    najtrudniej

    > pozdrawiam
    > Piotrek

    pozdrawiam