  • Data: 2009-07-25 05:18:43
    Temat: pytanie z teorii podatków
    Od: maruda <r...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Jak się nazywa taki system (bo pewno jest dobrze opisany w literaturze i
    jakoś się nazywa) podatków majątkowych, w którym:

    1. Właściciel deklaruje wartość rzeczy i płaci od tego podatek wg tabeli
    2. Deklaracje te są publikowane i traktowane jako oferta handlowa
    (konstytucyjnie?); oznacza to, że może przyjść do mnie ktokolwiek,
    położyć na stole (określone nadrzędnie, np.) 150% zadeklarowanej
    wartości i powiedzieć "teraz to jest moje"

    W takim systemie zbędny jest aparat egzekucji i kontroli (no -
    zredukowany do minimum), nikt nie zaniża wartości, i jeszcze parę innych
    zalet, choćby łatwość wywłaszczeń.

    Czy taki system gdzieś działa i dlaczego nie może?

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.