  • Data: 2009-07-25 11:03:58
    Temat: Re: pytanie z teorii podatków
    Od: maruda <r...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > W praktyce konieczność istnienia skutecznej możliwości wywłaszczenia
    > najemcy wygląda na niezbędną - a to kłóci się z przepisami
    > o ochronie praw lokatorów.
    > Idąc dalej - to państwo musiałoby w praktyce rozwiązać problem
    > "trudnych lokatorów", zamiast zwalać ich problemy na barki
    > (i ryzyko) wynajmujących.
    >
    > Nie ma chętnych :>
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dziękuję. W sumie żeś-Pan to wysoce rzetelnie i przekonywująco wyłuszczył.
    Jednakże - czy nie słuszniejszą metodą jest wprowadzenie systemu
    prostego i przejrzystego, a ściganie i surowe karanie wszelkiej maści
    oszustów?

    Podajesz Waść przykład "czynsz na 30 lat z góry opłacony". Ten czynsz
    ktoś przyjął jako przychód, powinien był się więc opodatkować, a tę
    umowę, czy insze dożywocie wpisać w hipotekę, aby uzasadnić zmniejszenie
    wartości mieszkania. Nic w przyrodzie nie ginie, a rynek jest absolutnie
    skutecznym weryfikatorem wartości czegokolwiek ;) Jeśli w deklaracji
    poda mocno zaniżoną wartość - to sam przyjdę i to mieszkanie wykupię
    razem z lokatorem...

    Nie jest rolą ustawodawcy przewidywać wszelkie możliwe uniki i
    przekręty, a stworzyć prosty i minimalny system.
    Podatki dopuszczalne są IMHO tylko dwa - osobisty (nie PIT, raczej
    "pogłówne") - płacę za to, że jestem obywatelem tego państwa oraz
    katastralny - płacę za to, co posiadam nieruchome na terytorium tego
    państwa, co podlega ochronie tego państwa przed Bisurmanem jakimś.
    Posiadam - więc i dojechać tu muszę (drogi krajowe) i policja ma
    złodzieja dopaść i ustrzelić.
    No ale za bardzo się korwinistą prezentuję, od czego z resztą wcale
    daleki nie jestem...

    Możemy sobie poutyskiwać i smutno pokiwać głowami. Gdyby tak się
    dokładnie przyjrzeć, to żyjemy w globalnym systemie niewolniczym...

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.