  • Data: 2009-07-28 09:08:05
    Temat: Re: pytanie z teorii podatków
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <Pine.WNT.4.64.0907280002550.2440@quad>,

    > A co, zaprzeczasz? ;) (wystarczy że *niektórzy*).

    Że niektórzy podli? Stwierdzam fakt :)

    > Chyba tylko z założeniem, że prawo może (w ogóle) działać.
    > Ale są kraje, które zamiast założenia w Konstytycji że "państwo
    > jest prawne" mają parlamenty, w których opinia że przepis nie
    > będzie przestrzegany wystarcza do "uwalenia" propozycji takiego
    > przepisu.

    Zdaje się że nasi zachodni sąsiedzi mają właśnie takie podejście. MZ
    bardzo rozsądne.

    > *W razie* uchwalenia takiego przepisu w *tak* działającym państwie,
    > owszem, ma on prawo działać.
    > Osobna sprawa, czy "przejdzie" :> (z powodu wyżej)

    Ale mnie chodziło o to, że sam pomysł głupi jest. W realnym świecie nie
    ma prawa działać zgodnie z założeniami. To znaczy o ile w założeniach
    pomysłodawców nie jest przyznanie bogatszym prawa do walenia po kieszeni
    lub wywłaszczania biedniejszych czy nielubianych ("albo mi sprzedasz za
    tyle, za ile chcę, albo przekażesz na skarb państwa za zaległe podatki").
    A jeśi jest, to argumenty na potrzeby dyskusji z nimi mam zakopane w
    ogródku.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.