    From: "Yaga" <y...@R...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: parę pytań o VAT
    Date: Tue, 8 Aug 2006 09:44:30 +0200

    Witam,

    Jestem tłumaczem, nie mam DG, pracuję na umowy o dzieło.
    Ponieważ wszystko wskazuje na to, że wejdą przepisy
    (http://biznes.onet.pl/1,1351219,prasa.html) iż po przekroczeniu progu 10
    tys euro będę musiala płacic vat, mam parę pytań:
    - czy można płacic vat, nie rejestrując DG?
    - wyczytałam (ale mogę się mylić), że jeżeli wykonuję usługi dla płatnika
    vat (rozumiem, ze takim płatnikiem jest np biuro tłumaczeń? ), to zasadniczo
    nie powinno się nic zmienić, bo po prostu ja płacę vat, a nie biuro - czy to
    jest prawda? Czyli w takim przypadku nie powinna mi się zmienić stawka po
    odliczeniu wszystkich podatków? Natomiast gdybym wykonywała usługi dla
    nie-płatnika vat, to wtedy moja stawka by była droższa, ponieważ musiałabym
    ją zwiększyć o ten vat? Czy jest tu ktoś kto jest mi w stanie to
    łopatologicznie wytłumaczyć? :)

    I pytanie OT - a może ktoś zna w Krakowie dobre biuro księgowe / rachunkowe,
    bo jak będę musiała założyć DG, to z pewnością kogoś będę musiała zatrudnić
    :)

    Pozdrawiam, Yaga
    --
    "Tanz - mein Leben - tanz