  • 11. Data: 2010-08-03 09:31:21
    Temat: Re: ominięcie ZUS Społka z o.o.
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2010 o 10:49:38 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Czy w ten sposób nie będzie to podwójnie opodatkowane? Tj - czy nie
    > będzie najpierw zysk - CIT = dywidenda, od której potem PIT?

    Nie, spółka płaci raz i właściciel też raz, od swojego dochodu uzyskanego
    z opodatkowanego dochodu spółki. Gdzie tu podwójne opodatkowanie?

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2010-08-03 09:43:07
    Od: "marcin" <m...@g...com>

    Użytkownik "mvoicem" napisał w wiadomości

    > Czy w ten sposób nie będzie to podwójnie opodatkowane? Tj - czy nie
    > będzie najpierw zysk - CIT = dywidenda, od której potem PIT?

    ja mówie o podatku dochodowym (pit-4) od przychodów uzyskiwanych na
    podstawie czynnosci wykonywanych na rzecz spółki powiedzmy przez prezesa
    społki czy czlonka zarzadu (obojetnie). Takie dochody pomniejsza sie tylko o
    KUP pracowniczy i spółka płaci Pit-4 z tytułu tego wynagrodzenia

    Druga sprawa to podatek CIT płacony przez spółkę co m-c czy kwartalnie a
    kolejny podatek to zryczałtowany 19% podatek z tytułu wypłacanej dywidendy
    którego płatnikiem jest Spółka

    5336 (20100803) __________

  • 13. Data: 2010-08-03 09:52:02
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    Samo prowadzenie pełnych ksiąg to min 1500 zł to chyba więc niż ZUS

  • 14. Data: 2010-08-03 10:01:37
    Od: "marcin" <m...@g...com>

    > Samo prowadzenie pełnych ksiąg to min 1500 zł to chyba więc niż ZUS

    ee tam to chyba gdzies w duzych miastach, ja biore 800 zł za spolke z o.o.
    bez pracownikow, okolo 50 faktur m-cznie :)

    5336 (20100803) __________

  • 15. Data: 2010-08-03 10:12:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-03, marcin <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > ee tam to chyba gdzies w duzych miastach, ja biore 800 zł za spolke z o.o.
    > bez pracownikow, okolo 50 faktur m-cznie :)

    No a ZUS to ile?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2010-08-03 11:11:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    marcin wrote:

    > ee tam to chyba gdzies w duzych miastach, ja biore 800 zł za spolke z
    > o.o. bez pracownikow, okolo 50 faktur m-cznie :)

    A bilans i sprawozdanie dodatkowo płatne czy w tej cenie
    się mieści?

  • 17. Data: 2010-08-03 11:15:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2010 11:31), Tomek wrote:

    > Nie, spółka płaci raz i właściciel też raz, od swojego dochodu uzyskanego
    > z opodatkowanego dochodu spółki. Gdzie tu podwójne opodatkowanie?

    No własnie w tym co napisałeś.

    Spółka ma kosztów 0 i przychodu 1000zł. Więc dochodu ma 1000zł, więc od
    tego płaci CIT , zostaje 810zł. Wypłaca te 810 zł dywidendy, udziałowiec
    płaci od tego PIT, zostaje mu w ręku ~ 650zł.

    Czy tak to działa? Bo jeżeli tak to dla mnie jest to podwójnie
    opodatkowane, w porównaniu z sytuacja gdyby udziałowiec uzyskał tą kasę
    od spółki np. na podstawie umowy o dzieło , gdzie opodatkowanie byłoby
    jednokrotne (bo wypłata byłaby kosztem).

    p. m.

  • 18. Data: 2010-08-03 11:20:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > od tego płaci CIT , zostaje 810zł. Wypłaca te 810 zł dywidendy,
    > udziałowiec płaci od tego PIT, zostaje mu w ręku ~ 650zł.

    Ale po co dywidenda?
    Bierze wypłate za sprawowanie zarządu i to jest kosztem w spółce

> [...]
    > kasę od spółki np. na podstawie umowy o dzieło , gdzie opodatkowanie
    > byłoby jednokrotne (bo wypłata byłaby kosztem).

    Wypłata jest kosztem jak każda inna, to nie jest wypłata
    zysku udziałowcowi, tylko wynagrodzenie zarządu.

  • 19. Data: 2010-08-03 11:20:22
    Od: "marcin" <m...@g...com>

    > A bilans i sprawozdanie dodatkowo płatne czy w tej cenie
    > się mieści?

    full servis, łącznie z bilansem czy sprawozdaniem finansowym do US i KRS

    5336 (20100803) __________

  • 20. Data: 2010-08-03 11:28:23
    Od: "marcin" <m...@g...com>

> [...]

    > od spółki np. na podstawie umowy o dzieło , gdzie opodatkowanie byłoby
    > jednokrotne (bo wypłata byłaby kosztem).

    po co umowa o dzieło?? to zawsze jakas podpadziocha moze być, lepiej
    normalne wynagrodzenie wypłacane na podstawie uchwały czlonków zarządu

    5336 (20100803) __________