    Date: Tue, 03 Aug 2010 13:15:36 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ominięcie ZUS Społka z o.o.

    (03.08.2010 11:31), Tomek wrote:

    > Nie, spółka płaci raz i właściciel też raz, od swojego dochodu uzyskanego
    > z opodatkowanego dochodu spółki. Gdzie tu podwójne opodatkowanie?

    No własnie w tym co napisałeś.

    Spółka ma kosztów 0 i przychodu 1000zł. Więc dochodu ma 1000zł, więc od
    tego płaci CIT , zostaje 810zł. Wypłaca te 810 zł dywidendy, udziałowiec
    płaci od tego PIT, zostaje mu w ręku ~ 650zł.

    Czy tak to działa? Bo jeżeli tak to dla mnie jest to podwójnie
    opodatkowane, w porównaniu z sytuacja gdyby udziałowiec uzyskał tą kasę
    od spółki np. na podstawie umowy o dzieło , gdzie opodatkowanie byłoby
    jednokrotne (bo wypłata byłaby kosztem).

    p. m.