eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiinwentaryzacja a zakończenie roku › inwentaryzacja a zakończenie roku
  • Data: 2006-01-11 08:08:13
    Temat: inwentaryzacja a zakończenie roku
    Od: "Blady" <blady_blady[wytnij_tekst]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam serdecznie :)
    Mam wrażenie, że czegoś nie zrobiłem w zw. z inwentaryzacją i pomimo tego,
    że trochę już poczytałem o inwentaryzacjach na koniec i początek roku, dalej
    nie mogę sobie poradzić z problemem, a chciałbym przebrnąć pozytywnie przez
    przełom 2005/2006.

    Mały rys historyczny na określenie sytuacji:
    - firma nie rozlicza się z VAT, prowadzi KPiR, głównie usługi.
    - kupiłem towar w grudniu 2005, wpisałem go w kol 10. KPiR
    - nie sprzedałem towaru w grudniu 2005
    - zrobiłem inwentaryzację na koniec roku 2005 gdzie wykazałem ten towar
    - w styczniu 2006 sprzedałem już towar

    I teraz tak, jak powinna wyglądać właściwa procedura zamknięcia roku w
    sytuacji kiedy jest w grudniu towar?
    Wystawić jakiś dokument wewnętrzny i przeksięgować na inne konto, żeby towar
    wszedł w koszty? Jak mam rozpisać to w KPiR?
    Jak zapisać w KPiR w styczniu 2006 ten towar? Wpisać wartość towaru z
    grudnia, w inwentaryzacji początkowej na styczeń?
    Jak później potraktować taką inwentaryzację początkową ze stycznia na koniec
    2006 roku?

    pozdrowionka
    blady


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1