  • 1. Data: 2002-06-13 14:42:10
    Temat: firma a lokal użytkowy
    Od: "super gość" <w...@h...pl>

    ktoś mi powie, w jakiej ustawie mogę poczytać o tym: kupiłem mieszkanie z
    lokalem użytkowym, niestety jest bardzo zaniedbane i wymaga remontu. W tej
    chwili prowadzę działalnośc gospod. (usługi marketingowe) i będę chciał
    zaadoptować ten lokal na swoje potrzeby. Chciałbym dowiedzieć się czegoś na
    temat, że tak powiem "ile mogę odliczyć kasy od działalności mojej firmy.

    może trochę niejasno piszę, ale jeżeli ktoś zrozumiał to proszę o pomoc

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-06-17 07:20:12
    Temat: Re: firma a lokal użytkowy
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik super gość <w...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aeab6e$q2q$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > temat, że tak powiem "ile mogę odliczyć kasy od działalności mojej firmy.
    >
    > może trochę niejasno piszę, ale jeżeli ktoś zrozumiał to proszę o pomoc

    Lokal musisz zaliczyć do Środków Trawałych. Wpisac do ewidencji i
    amortyzować (chyba przez 10 lat). Wartością początkową będzie koszt zakupu
    lokalu powiększony o wszystkie nakłady na niego poniesione w celu
    ulepszenia, modernizacji itp. Czyli nie jest to specjalnie atrakcyjne.
    Wszystko idzie w koszty DG ale rozłożone na dłuugie raty ;)
    Jeżeli jesteś VATowcem to VAT z faktur na remont itp.odliczasz od razu.
    Jeżeli wartość mieszkania i lokalu nie są wyszczególnione w akcie
    notarialnym to rozdzielasz wartśc proporcjonalnie do metrów kwadratowych
    powierchni obu lokali.

    pozdrawiam
    WS