  • 1. Data: 2002-06-13 17:58:27
    Temat: Może jednak ktoś odpowie?
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Prowadzę indywidualną działalność gospodarczą 00%), z której osiągam dochód
    (np.w PIT-5 100% wpisuję: przychód=10000, koszty=2000,dochód=8000) oprócz
    tego mam udział w spółce która generuje stratę (w PIT-5 wykazuję 20%i tak
    przychód=7000, koszty=9000, strata=2000).
    Czy stratę ze spółki rekompensuję dochodem z indywidualnej dział., czyli czy
    płacę podatek od 6000 (tj. 8000-2000), czy może od 8000?
    I jeżeli jest to drugi przypadek, to jak mam to wykazać na pierwszej stronie
    PIT-u-5, bo rubryki 19-22 sugerują że przychody i koszty ww zliczam ina tej
    podstawie ustalam dochód???
    k.

  • 2. Data: 2002-06-13 21:53:33
    Temat: Re: Może jednak ktoś odpowie?
    Od: Adam Suchowski <a...@s...pl>

    Pierwszy przypadek jest prawidłowy. Dochody i straty z tytułu prowadzenia dział.
    gosp. ( także w ramach spółek osobowych) sumuja się. Na I stronie PIT 5
    wpisujesz sumę ze wszystkich źródeł, a na III w rozbiciu na poszczególne spółki.

    A.

  • 3. Data: 2002-06-14 13:53:41
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Bardzo dziękuję. Niby oczywiste ale w pewnym momencie już nic nie jest
    oczywiste. Jeszcze raz dzięki.
    K.