  • 1. Data: 2002-06-13 13:46:09
    Temat: Podatek VAT
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Prosze o pomoc w następującej sprawie.
    Podatnik prowadzący dz.g. w trakcie jej zawieszenia zawarł umowę
    cywilno-prawną pomiędzy dwoma osobami fizycznymi odnośnie wykonania pewnych
    prac budowlanych. Zapłaty za w/w nie otrzymał.(sprawa w sądzie). Pytanie:
    czy miał obowiązek wystawić fakturę (jest vatowcem) chociaż podkreślam dz.g.
    była zawieszona - (U.S. powiadomiony) i odprowadzić podatek VAT?
    Baśka

  • 2. Data: 2002-06-13 19:39:17
    Temat: Re: Podatek VAT
    Od: "Konsul" <p...@p...fm>

    W jaki sposob mozna zawiesic dzialalnosc i ja prowadzic ?
    Toz to grozi wiezieniem...
    A tak na powaznie, to chyba na podstawie faktury mozna domagac sie zaplaty
    ktora jest niejako integralna czescia umowy w razie roszczen itp.

  • 3. Data: 2002-06-13 20:43:41
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Baśka <b...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aea8ps$9r8$...@n...tpi.pl...
> [...]
    pewnych
    > prac budowlanych. Zapłaty za w/w nie otrzymał.(sprawa w sądzie).

    tzn wykonał prace budowlane? Jak się domyslam wchodzące w zakres jego
    działalności?

> [...]
    dz.g.
    > była zawieszona - (U.S. powiadomiony) i odprowadzić podatek VAT?

    W tym wypadku jednak zdarzenie gospodarcze miało miejsce i pomimo
    zawieszenia powinno być odpowiednio potraktowane.
    Najpóźniej po zawarciu takiej umowy powinien DG odwiesić. Chyba kupował coś
    na faktury, jakies materiały?
    Powinien fakturę VAt wystawić, podatek VAT i dochodowy obliczyć i zapłacić.
    Ostatecznie, jeżeli nic nie kupował na faktury w trakcie wykonywania prac,
    może odwiesic DG na kilka dni przed wystawieniem faktury. A potem może ja z
    powrotem zawiesić.
    Jak jednak wynika z treści nie zrobił tego. Moim zdaniem powinien fakturę
    wystawić, podatki zapłacić z odsetkami i złożyć deklaracje wraz z pismem
    wyjasniającym do US. Może się uda bez większych kłopotów.
    Inna sprawa to ZUS. Powinien się zarejestrować i składkę zapłacić. Ale może
    też się uda jak tego nie zrobi. Nie wiem jaka jest wymiana informacji
    pomiędzy US a ZUS.

    pozdr
    WS

  • 4. Data: 2002-06-14 06:07:24