    From: "misieq " <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: darowizna - pieniadze
    Date: Fri, 13 Sep 2002 14:11:11 +0000 (UTC)

    Mam dostac darowizne od Babci - dosc wysoka sume, wieksza niz prog zwolnienia
    z podatku od spadkow i darowizn. Z zaplaceniem podatku juz sie praktycznie
    pogodzilem, ale dalej odstrasza mnie (poki co mglista) perspektywa zaplacenia
    taksy notarialnej. I tu pojawiaja sie pytania:

    czy umowa darowizny musi byc zawarta przed notariuszem?

    ile wynosi taksa notarialna? (slyszalem ze kilka procent, ale nie wiem gdzie
    to sprawdzic)

    jesli nie bede zawieral umowy przed notariuszem, to chyba powinienem zglosic
    sie do urzedu skarbowego; w takim razie wlasciwy jest US w miejscu
    zamieszkania Babci czy moj? czy sa do tego jakies formularze?

    W jakich ustawach szukac tych informacji?

    Z gory dzieki za pomoc i udanego weekendu (u mnie sliczna pogoda).
    :-))

    misieq