  • Data: 2002-09-16 10:45:03
    Temat: Re: darowizna - pieniadze
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oprócz tego możesz w dokumentach wpisać ( możecie ) że to stało się wiele
    > lat temu a w każdym razie więcej niż 5 bo chyba tyle trwa czepianie się o
    > sprawy podatkowe ( jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie ), oczywiście

    Z tymi 5 latami to niezupełnie tak. US zawsze może oszacować majątek
    obywatela i poprosić o podkładki, gdzie to zarobił i czy uiścił podatek. Z
    sumy z której sie nie da wyspowiadać pobieraja 75%. I nie działają
    wyjaśnienia typu: zarobiłem to 15 lat temu i zgubiłem kwitki. Kwitki
    powinieneś był przechować w swoim interesie, gdyż w tego rodzaju
    postępowaniu jesteś winny dopóki nie udowodnisz, że jest inaczej.
    Co 5 lat natomiast możesz dostać nową darowiznę od tej samaj osoby, tyle, że
    5 lat temu limit nieopodatkowanej darowizny był niższy (chyba 6 tys). No i
    antydatując dokumenty wkraczasz na grunt bardziej grząski niż zwykłe
    omijanie podatku.

    P.