-
21. Data: 2014-03-22 16:04:10
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-03-22 10:46, Cavallino pisze:
>
> Jeśli chodzi Ci o ten cytat:
> "2 - pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają
> kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do
> przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"
>
> , to faktycznie masz rację, że jeden rząd siedzeń jest warunkiem
> koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem
> wystarczającym.
> Jeśli tylko Ci o to chodziło, to źle zrozumiałem intencje.
> I teraz pytanie o które mnie chodziło - czy np. Seicento Van ma nadwozie
> przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielny element
> pojazdu?
> Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka też
> wyczerpuje ten warunek?
> Które przepisy te regulują?
ogólnie wygląda to jak zwykle w naszym kraju, czyli tydzień przed
wprowadzeniem przepisów nikt nic nie wie :)
Moja interpretacja jest taka:
"1 - pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd
siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu
ładunków ścianą lub trwałą przegrodą:
a/ klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju:
wielozadaniowy, van"
co to jest VAN IMO reguluje:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 października 2005 r.
w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep
Dz. U. nr 238 poz. 2010
dostępne np. tu:
http://www.stacja.com.pl/prawo/2005/2010/z01.htm
problem w tym, że na dzień dzisiejszy SKP wystawi ci zaświadczenie
według starych przepisów (pytałem na dwóch stacjach)- czyli zgodność z
vat-1, więc jeśli chcesz odliczać watę i nie pisać kilometrówki, to
1.04.2014 musisz najpierw pojechać do SKP (i wykłócić się żeby dali
papier zgodny z obowiązującą od dzisiaj ustawą), następnie do WK po wpis
do dowodu (tam pewnie musisz się wykłócić żeby wpisali "VAN" a nie
VAT-1), wtedy spokojnie możesz jechać zatankować (w przeciwnym wypadku
VAT możesz odliczać dopiero od momentu wystawienia papierka 'VAN' przez
SKP i wpisu do DR)
To moja interpretacja, ale wydaje się w pełni logiczna.
Logicznym jest też, że jeśli ktoś posiada papier ze SKP o VAT-1, to tak
czy inaczej musi przed poniesieniem jakiegokolwiek wydatku na auto w
kwietniu pojawić się w SKP i WK (ale nie wcześniej niż SKP będą miały
nowe wzory do wystawiania zaśwadczeń, czyli 1.04 albo później ;).
Mam nadzieję że nie powiedzą o tym w TV, bo jak staniemy w kolejce do
SKP i WK 1.04, to będziemy tam stać przez tydzień...
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
22. Data: 2014-03-22 21:09:22
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Fri, 21 Mar 2014 09:13:18 +0100, dddddddd <f...@e...com> wrote:
>Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie
>przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
>w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu
>wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?
Ja nie wiem. Ale u mnie jest wpisane w DR "samochód ciężarowy".
Spełania VAT-1. I sam nie wiem co dalej.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
23. Data: 2014-03-22 21:10:15
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości
news:lggsav$ha0$1@dont-email.me...
> Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisów
> o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
IMHO Miata nie spełnia wymagań VAT.
> w Prawie o ruchu drogowym nie znalazłem definicji samochodu
> wielozadaniowego lub van. Ktoś wie jak to zdefiniować?
to musi być w homologacji pojazdu. Od kilku lat pojazdy z 1 rzędem siedzeń i
dalej przegrodą oraz skrzynią ładunkową spełniają tą ustawę. Np SC VAN,
Panda VAN etc
> Druga rzecz- jeśli ktoś ma okazję, niech potwierdzi wersję mojego US w
> swoim urzędzie - bo mimo że opinia US nic nie znaczy, to jeśli wersje
> kilku US będą takie same, to można przypuszczać że tak właśnie będzie to
napisałes w zapytaniu ze chodzi o roadster a nie van z 1 rzedem siedzień?
-
24. Data: 2014-03-22 21:13:58
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Sat, 22 Mar 2014 21:10:15 +0100, "Arbiter" <n...@h...com>
wrote:
>to musi być w homologacji pojazdu.
Ooo, w poniedziałek sparwdzę.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
25. Data: 2014-03-23 07:44:01
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-03-22 21:10, Arbiter pisze:
> U?ytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisa? w wiadomo?ci
> news:lggsav$ha0$1@dont-email.me...
>
>> Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisów
>> o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
>
> IMHO Miata nie spe?nia wymagan VAT.
nie spełnia, ale można ją wykorzystywać wyłącznie w DG i odliczać 100%
waty (a poza działalnością i tak jej nie wykorzystam, bo to by
oznaczało, że mam wolne, a jak mam wolne to cała rodzina ma wolne, więc
2-osobowe auto nie wystarczy :)
Wcześniejsze przepisy nie umożliwiały mi tego, teraz spokojnie mogę
wrzucić laptopa do bagażnika i jechać do klienta :)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
26. Data: 2014-03-23 07:48:56
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-03-22 21:13, jerzu pisze:
> On Sat, 22 Mar 2014 21:10:15 +0100, "Arbiter" <n...@h...com>
> wrote:
>
>> to musi być w homologacji pojazdu.
>
> Ooo, w poniedziałek sparwdzę.
>
tak czy inaczej musisz mieć potwierdzenie tego ze SKP. Tak samo jak
wcześniej potwierdzali VAT-1, tak teraz będą potwierdzać VAN, tyle że
jeszcze ich oprogramowanie wystawia zgodność z VAT-1 (dokładnie jest to
opisane jako zgodność z art 86 cośtam cośtam), jak 1.04 wystawią to samo
to trzeba się z nimi kłócić że ten przepis już nie obowiązuje (przed
1.04 nie ma podstaw).
No i zgodnie z nową ustawą dopóki nie zdobędziesz podpisu diagnosty i
nowego wpisu w DR, o twoje auto traktowane jest jako 50/50% (czyli waty
od paliwa nie odliczysz)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
27. Data: 2014-03-23 17:22:35
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>
W dniu niedziela, 23 marca 2014 07:44:01 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:
> W dniu 2014-03-22 21:10, Arbiter pisze:
>
> > U?ytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisa? w wiadomo?ci
>
> > news:lggsav$ha0$1@dont-email.me...
>
> >
>
> >> Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepisów
>
> >> o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
>
> >
>
> > IMHO Miata nie spe?nia wymagan VAT.
>
>
>
> nie spełnia, ale można ją wykorzystywać wyłącznie w DG i odliczać 100%
>
> waty (a poza działalnością i tak jej nie wykorzystam, bo to by
>
> oznaczało, że mam wolne, a jak mam wolne to cała rodzina ma wolne, więc
>
> 2-osobowe auto nie wystarczy :)
>
> Wcześniejsze przepisy nie umożliwiały mi tego, teraz spokojnie mogę
>
> wrzucić laptopa do bagażnika i jechać do klienta :)
>
Jasne ze tak - ale musisz najpierw zglosic ten fakt w swoim US, a nastepnie prowadzic
ewidencje.
pablo
-
28. Data: 2014-03-23 19:39:12
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-03-23 17:22, Pablo Eldiablo pisze:
>>> IMHO Miata nie spe?nia wymagan VAT.
>>
>>
>>
>> nie spełnia, ale można ją wykorzystywać wyłącznie w DG i odliczać 100%
>>
>> waty (a poza działalnością i tak jej nie wykorzystam, bo to by
>>
>> oznaczało, że mam wolne, a jak mam wolne to cała rodzina ma wolne, więc
>>
>> 2-osobowe auto nie wystarczy :)
>>
>> Wcześniejsze przepisy nie umożliwiały mi tego, teraz spokojnie mogę
>>
>> wrzucić laptopa do bagażnika i jechać do klienta :)
>>
>
> Jasne ze tak - ale musisz najpierw zglosic ten fakt w swoim US, a nastepnie
prowadzic ewidencje.
>
> pablo
>
Wiem i wydaje mi się to uczciwym podejściem - teraz mogę jeździć do
pracy czym chcę, wcześniej ustawa narzucała kratki. W obecnym brzmieniu
sam przepis mi się bardzo podoba - dla aut typowo firmowych nie trzeba
prowadzić ewidencji, dla pozostałych można, jedyne czego można by się
czepiać, to dlaczego akurat 50% w przypadku wykorzystywania mieszanego -
ale ogólnie rzecz biorąc spodziewałem się dużo gorszej ustawy...
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
29. Data: 2014-03-24 09:25:58
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>
W dniu niedziela, 23 marca 2014 19:39:12 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:
>
>
> Wiem i wydaje mi się to uczciwym podejściem - teraz mogę jeździć do
>
> pracy czym chcę, wcześniej ustawa narzucała kratki. W obecnym brzmieniu
>
> sam przepis mi się bardzo podoba - dla aut typowo firmowych nie trzeba
>
> prowadzić ewidencji, dla pozostałych można, jedyne czego można by się
>
> czepiać, to dlaczego akurat 50% w przypadku wykorzystywania mieszanego -
>
> ale ogólnie rzecz biorąc spodziewałem się dużo gorszej ustawy...
>
Ciesze sie, ze sie cieszysz ;-)
pablo
-
30. Data: 2014-03-24 09:48:24
Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-03-24 09:25, Pablo Eldiablo pisze:
> W dniu niedziela, 23 marca 2014 19:39:12 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:
>
>>
>>
>> Wiem i wydaje mi się to uczciwym podejściem - teraz mogę jeździć do
>>
>> pracy czym chcę, wcześniej ustawa narzucała kratki. W obecnym brzmieniu
>>
>> sam przepis mi się bardzo podoba - dla aut typowo firmowych nie trzeba
>>
>> prowadzić ewidencji, dla pozostałych można, jedyne czego można by się
>>
>> czepiać, to dlaczego akurat 50% w przypadku wykorzystywania mieszanego -
>>
>> ale ogólnie rzecz biorąc spodziewałem się dużo gorszej ustawy...
>>
>
> Ciesze sie, ze sie cieszysz ;-)
>
> pablo
>
cieszę się dlatego że to pierwszy raz jaki pamiętam, kiedy przepisy tak
naprawdę nie zmieniają się na niekorzyść (no poza zagrabieniem waty z
paliwa od osobówek do połowy 2015) - same założenia ustawy są sensowne,
co wprawiło mnie w niezłe zdziwienie :)
w zasadzie spodziewałem się że watę odliczę tylko od ciężarowych i że to
właśnie dla nich będę musiał prowadzić ewidencję (tak żeby dodać nam
papierkologii)
Akurat konieczność posiadania auta vat-1 była najgłupszą rzeczą, teraz
będę mógł kupić pracownikowi zwykłe kombi, do którego chociaż spokojnie
zmieści 3-metrowe rurki (moje dotychczasowe auto vat-1 ledwo mieści
dwumetrowe). Będzie to bardziej upierdliwe bo będę musiał prowadzić
ewidencję, ale rozumiem że chcą się zabezpieczyć przed użytkiem
prywatnym takiego auta.
--
Pozdrawiam
Łukasz