  • 21. Data: 2009-11-25 10:07:26
    Temat: Re: brak sprzedaży
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 25 Lis, 10:51, Rafał K. <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > mogę chyba w VAT-7 za 10.2009 (brak sprzedaży opodatkowanej) przenieść
    > VAT naliczony na 11.2009. Załóżmy, że w 11.2009 również nie mam
    > sprzedaży opodatkowanej. Przenoszę więc w VAT-7 za 11.2009 VAT
    > naliczony na kolejny miesiąc, czyli już 01.2010. W 01.2010 mam już
    > sprzedaż opodatkowaną, więc w VAT-7 za 01.2010 zaznaczam pole "60. W
    > terminie 60 dni" i nie muszę składać żadnych wniosków (bo i tak US
    > zwróci mi VAT naliczony w ciągu 60 dni) i pewnie jest mniejsze
    > prawdopodobieństwo, że będę miał kontrolę, bo przecież w tym miesiącu

    Zapomniałem o grudniu :)) Zamiast 01.2010 będzie więc oczywiście
    12.2009.

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

  • 22. Data: 2009-11-25 11:04:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał K. wrote:

    > Nie znam żadnej firmy którą mógłbym o to poprosić - teraz jest już
    > 11.2009 a data na fakturze musiałaby być przecież z 10.2009, więc
    > trzeba by się było "dogadać

    Cóż, jak się ma kwartalne rozliczenie, to trzeba myśleć
    na trzy miechy do przodu.

    > Osobie nie posiadającej firmy, też nie sprzedam, bo nie mam kasy
    > fiskalnej :)

    Nie każda sprzedaż dla osób nieprowadzących DG
    wymaga kasy fiskalnej. Zdążysz poczytać jeszcze o tym do 25.XI ;-)

  • 23. Data: 2009-11-25 11:09:32
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 25 Lis, 12:04, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Cóż,  jak się ma kwartalne rozliczenie, to trzeba myśleć
    > na trzy miechy do przodu.

    Prowadzę rozliczenie miesięczne.

    > Nie każda sprzedaż dla osób nieprowadzących DG
    > wymaga kasy fiskalnej. Zdążysz poczytać jeszcze o tym do 25.XI  ;-)

    Już nie, bo o dzisiaj o14:00 idę do swojego US. Nie zapomniałem :-)
    Ale tak na przyszłość - mógłbyś podać jakieś przykłady takiej
    sprzedaży?

  • 24. Data: 2009-11-25 12:25:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał K. wrote:

    > Prowadzę rozliczenie miesięczne.

    Jakoś ja tak zrozumiałem, że przepada Ci bardziej
    niż miesięcznie ta szansa na zwrot.

    > Już nie, bo o dzisiaj o14:00 idę do swojego US. Nie zapomniałem :-)
    > Ale tak na przyszłość - mógłbyś podać jakieś przykłady takiej
    > sprzedaży?

    Prawie każda do wysokości limitu i nie ujeta w nakazie kasy
    Ale to juz musisz sobie sam poczytać rozporządzenie,
    bo tam są limity i zwolnienia do 31 grudnia 2009
    paragraf 3 - zwolnienia, paragraf 4 - nakaz kasy