  • 11. Data: 2009-11-24 21:46:54
    Temat: Re: brak sprzedaży
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-11-2009 o 21:58:41 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

    > PS Dokonałem w 10.2009 importu usług, więc w ewidencji zakupów VAT
    > oraz w ewidencji sprzedaży VAT mam wpisany kwotę tego
    > "zakupu" (ponieważ jestem podmiotem zobowiązanym rozliczyć podatek
    > należny musiałem to wpisać również w ewidencji sprzedaży VAT). Czy to,
    > że mam wpisaną kwotę w ewidencji sprzedaży VAT z tego importu usług (a
    > poza tym nie miałem żadnej sprzedaży), znaczy że dokonałem w tym
    > miesiąc sprzedaży? Wiem, że to pytanie brzmi kuriozalnie, może nawet
    > jest bez sensu, ale nie potrafię o to inaczej zapytać :-)

    Sprawdź w ustawie o VAT definicję sprzedaży i czy import usług jest na tej
    liście.

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2009-11-24 21:48:42
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 24 Lis, 22:35, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Obowiązek. Zważ jednak czy kwota warta jest straconego czasu.

    Tyle, że to jest grubo ponad 2000zł, więc dla mnie zdecydowanie warto,
    bo 2000zł drogą nie chodzi :-)

    > Ostatnio przy minimalnej sprzedaży wpisałem cały uzbierany VAT i zarządzono
    > czynności sprawdzające dla kilkuset złotych zwrotu. A kiedyś zachciało mi
    > się
    > zwrotu przyspieszonego, to zwaliła sie kontrola. A nie były to jakieś
    > zdarzenia
    > incydentalne, bo zwroty większe są stale i charakter działalnosci jest znany
    > w US.

    Z tego przyspieszonego zwrotu to mogę zrezygnować. Poczekam najwyżej
    te pół roku :-)

    > A co do wniosku: wpisz, że potrzebujesz tej kasy teraz,a nie kiedyś tam,
    > czyli
    > prawdę napisz.

    Napiszę tak:
    "Wnioskuję o zwrot podatku VAT, ponieważ moja firma potrzebuje
    pieniędzy na inwestycje". I to jest bardzo szczera prawda :))

    > Kontrola Ci się przyda. Będziesz wiedział, ze masz zgrubsza
    > wszystko w miarę dobrze w papierach :-)

    Szkoda, że nie mam jeszcze indywidualnych interpretacji od
    Ministerstwa Finansów (okres oczekiwania chyba do 3 miesięcy) w kilku
    "kontrowersyjnych sprawach". Teraz więc jestem bezbronny w razie
    kontroli ;)

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

  • 13. Data: 2009-11-24 21:49:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-11-2009 o 22:48:42 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > Ministerstwa Finansów (okres oczekiwania chyba do 3 miesięcy) w kilku
    > "kontrowersyjnych sprawach". Teraz więc jestem bezbronny w razie

    Po kilku latach popatrzysz wstecz i stwierdzisz - czemu wtedy
    nie sprowokowałem tej kontroli ;)

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2009-11-24 21:58:21
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 24 Lis, 22:46, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Sprawdź w ustawie o VAT definicję sprzedaży i czy import usług jest na tej
    > liście.
    >
    > --
    > Tomek

    Zakładając czysto hipotetycznie, że import usług jest sprzedażą, czy
    mógłbym wówczas dokonać zwrotu tego podatku VAT np. w ciągu 60 dni,
    ale bez składania tych dodatkowych wniosków? Miałem przecież w tym
    miesiącu sprzedaż, inna sprawa to czy można taką sprzedaż uznać za
    opodatkowaną?

    PS Przykładowo:
    VAT należny 200zł
    VAT naliczony 2000zł
    1. Czy muszę zapłacić te 200zł należnego i czekać na 2000zł
    naliczonego?
    2. Czy po prostu muszę czekać na 1800zł (2000zł - 200zł) naliczonego?

  • 15. Data: 2009-11-24 21:58:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Po kilku latach popatrzysz wstecz i stwierdzisz - czemu wtedy
    > nie sprowokowałem tej kontroli ;)

    Albo właśnie będzie z "więźnia" wychodził - też w sumie powód do
    radości :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-11-24 22:07:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał K. wrote:

    > Tyle, że to jest grubo ponad 2000zł, więc dla mnie zdecydowanie warto,
    > bo 2000zł drogą nie chodzi :-)

    Jeśli nie jesteś w stanie zniwelować tego w kilka miesięcy
    sprzedażą, to co Ci szkodzi napisać o przyspieszony?
    Albo zrób jakąś usługę, będziesz miał 60 dni bez wniosku.

    Np pewna firma zapłaci Ci 10zł
    za zamieszczenie gdzieś instrukcji postępowania w celu pozbycia się
    durnych reklam doczepianych do wysyłanych na grupę treści.
    .

  • 17. Data: 2009-11-24 22:12:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-11-2009 o 22:58:34 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Albo właśnie będzie z "więźnia" wychodził - też w sumie powód do
    > radości :)

    :)

    Musiałby papiery pofałszować, bo za podatki dosyć trudno jest trafić za
    kratki

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2009-11-25 09:08:42
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 24 Lis, 23:07, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > za zamieszczenie gdzieś instrukcji postępowania w celu pozbycia się
    > durnych reklam doczepianych do wysyłanych na grupę treści.

    Nie znam żadnej firmy którą mógłbym o to poprosić - teraz jest już
    11.2009 a data na fakturze musiałaby być przecież z 10.2009, więc
    trzeba by się było "dogadać", a poza tym to już jest chyba fałszowanie
    faktur? :-)
    Osobie nie posiadającej firmy, też nie sprzedam, bo nie mam kasy
    fiskalnej :)

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Wyniki Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

  • 19. Data: 2009-11-25 09:08:56
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

  • 20. Data: 2009-11-25 09:51:52
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    Ale w sumie zastanawiam się - po co ja będę tak kombinował? Przecież
    mogę chyba w VAT-7 za 10.2009 (brak sprzedaży opodatkowanej) przenieść
    VAT naliczony na 11.2009. Załóżmy, że w 11.2009 również nie mam
    sprzedaży opodatkowanej. Przenoszę więc w VAT-7 za 11.2009 VAT
    naliczony na kolejny miesiąc, czyli już 01.2010. W 01.2010 mam już
    sprzedaż opodatkowaną, więc w VAT-7 za 01.2010 zaznaczam pole "60. W
    terminie 60 dni" i nie muszę składać żadnych wniosków (bo i tak US
    zwróci mi VAT naliczony w ciągu 60 dni) i pewnie jest mniejsze
    prawdopodobieństwo, że będę miał kontrolę, bo przecież w tym miesiącu
    (01.2010) miałem sprzedaż opodatkowaną.

    Czy można tak zrobić?