  • 1. Data: 2009-11-23 10:42:14
    Temat: Płatność kartą w zagranicznych sklepach w internecie
    Od: "$tipa" <s...@w...pl>

    Znajomy twierdzi, że płatności zagraniczne mogą być dokonywane jedynie
    przelewem z konta, bo ktoś gdzieś tam musi je po drodze zweryfikować
    (cokolwiek miałoby to oznaczać. W związku z tym nie można płacić w
    zagraniczych sklepach internetowych kartą debetową/kredytową. Czy to
    prawda? Jeśli nie, to jakaś konkretna podstawa prawna?

    $tipa

  • 2. Data: 2009-11-23 12:42:42
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 23.11.2009 11:42 użytkownik $tipa napisał :
> [...]
    > (cokolwiek miałoby to oznaczać. W związku z tym nie można płacić w
    > zagraniczych sklepach internetowych kartą debetową/kredytową. Czy to

    Nieprawda.

    > Jeśli nie, to jakaś konkretna podstawa prawna?

    Poczytaj regulamin wydawania kart w banku.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 3. Data: 2009-11-23 12:49:50
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    $tipa napisał(a) w <hedou2$vhe$1@news.onet.pl> :

> [...]
    > zagraniczych sklepach internetowych kartą debetową/kredytową. Czy to
    > prawda? Jeśli nie, to jakaś konkretna podstawa prawna?
    O cholera! To straszne! Zatem dwa tygodnie temu płacąc w Londynie dwoma
    kartami, kredytową i debetową również, robiłem to wbrew prawu. Chyba się
    pochlastam.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 4. Data: 2009-11-23 14:07:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, $tipa wrote:

    > Czy to prawda?

    Przyjmijmy że nie.

    > Jeśli nie, to jakaś konkretna podstawa prawna?

    To dopiero po podaniu podstawy prawnej na to, że wolno oddychać!
    (po polsku: nie ma podstawy prawnej na BRAK ZAKAZU, jeśli do
    danego zdarzenia nie istnieje ŻADNA regulacja).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-11-23 14:42:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > (po polsku: nie ma podstawy prawnej na BRAK ZAKAZU, jeśli do
    > danego zdarzenia nie istnieje ŻADNA regulacja).

    Ależ oczywiście, że jest podstawa prawna!
    Konstytucja RP, art. chyba 2 i/lub 7

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-11-23 21:22:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    $tipa wrote:
> [...]
    > zagraniczych sklepach internetowych kartą debetową/kredytową. Czy to
    > prawda? Jeśli nie, to jakaś konkretna podstawa prawna?

    wyślij go na drzewo

  • 7. Data: 2009-11-23 21:43:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, Piotrek wrote:

    > Ależ oczywiście, że jest podstawa prawna!
    > Konstytucja RP, art. chyba 2 i/lub 7

    Mea culpa, zapomniałem ze idzie o stosunek obywatel-państwo :)
    Kiedyś oberwałem na .prawo wskazaniem, że "wolność obywatelska"
    *nie* dotyczy kontaktów obywatel-obywatel (zaczyna dotyczyć
    dopiero w momencie, kiedy pójdą do sądu - bo państwo już pod
    przepis podlega) i widać za bardzo się przejąłem :D

    pzdr, Gotfryd