  • 1. Data: 2009-11-22 10:30:47
    Temat: mieszkanie, ktore wyjscie lepsze
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    Witam,

    Jest matka i syn,
    Matka jest wlascicielka mieszkania w ktorym od wielu lat jest rowniez syn
    zameldowany.
    Ktora opcja pod wzgledem podatkowym bedzie korzystniejsza.
    1) Matka sprzedaje mieszkanie i daruje synowi pieniadze ze sprzedazy
    mieszkania
    czy
    2) Matka daruje synowi mieszkanie i dopiero syn sprzedaje je dalej ?
    W drugiej opcji dochodza koszta notariusza, ale moze i tak lepiej sie na tym
    wyjdzie ?

    Mieszkanie o wartosci 450 tys zl.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-22 12:11:26
    Temat: Re: mieszkanie, ktore wyjscie lepsze
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

> [...]
    > 2) Matka daruje synowi mieszkanie i dopiero syn sprzedaje je dalej ?
    > W drugiej opcji dochodza koszta notariusza, ale moze i tak lepiej sie na

    Dodam, ze cala kwota zostnaie przez syna wykorzystana na budowe domy a to
    chyba cos tu zmienia ;)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-11-22 21:57:34
    Temat: Re: mieszkanie, wyjscie najlepsze.
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Oczywiście:
    Mama sprzedaje mieszkanie i kupuje połowę (udział = 1/2) działki oraz finansuje 1/2
    kosztów budowy domu, którego to domu będzie
    poźniej współwłaścicielką, i w którym to domu będzie zaznawała opieki kochającego
    syna i szanującej współwłaścicielkę synowej, do
    późnej starości.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-11-23 08:21:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Nov 2009, Regand wrote:

    > Dodam, ze cala kwota zostnaie przez syna wykorzystana na budowe domy a to
    > chyba cos tu zmienia ;)

    Wziąłeś pod uwagę, że aktualnie mamy nielimitowane zwolnienie z podatku
    od darowizn dla I grupy podatkowej dla czynności przeprowadzonych przez
    notariusza lub konto bankowe?
    Inaczej: KTÓREGO podatku chcesz uniknąć?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-11-23 09:02:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

> [...]
    > notariusza lub konto bankowe?
    > Inaczej: KTÓREGO podatku chcesz uniknąć?

    Wszystkich zapewne? 8-)

    Anyway, to chyba idzie jakos tak, ale ja sie nie znam:

    W wariancie 1 matka sprzedajac "wieloletnie" mieszkanie nie placi
    zadnego podatku od dochodu/przychodu. Od odpowiednio przeprowadzonej
    przez konto bankowe i ZGLOSZONEJ darowizny tez nic nie placa.

    W wariancie 2 od darowizny podatku nie zaplaca, ale dochod ze
    sprzedazy moze byc opodatkowany (chyba, ze sie przeznaczy na
    odpowiednie cele albo odczeka 5 lat). No i dochodzi jeden notariusz
    wiecej.

    Nie widze zalet wariantu 2, nawet jesli zachodzi zwolnienie od podatku
    ze wzgledu na te cele.

    MJ

  • 6. Data: 2009-11-23 09:45:37
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Którą darowiznę łatwiej odwołać w przypadku rażącej niewdzięczności obdarowanego
    syna?
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-11-23 10:53:47
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

> [...]
    > notariusza lub konto bankowe?
    > Inaczej: KTÓREGO podatku chcesz uniknąć?

    O kurcze, jestem w szoku ;) Chyba przespalem cos.
    Od kiedy to obowiazuje?

    Jak widac w nie takim zlym kraju zyjemy ;)

    pozdr

  • 8. Data: 2009-11-23 13:55:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, Regand wrote:

    > O kurcze, jestem w szoku ;) Chyba przespalem cos.

    Tak, kadencję PiS ;)

    pzdr, Gotfryd