    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: mieszkanie, ktore wyjscie lepsze
    Date: Mon, 23 Nov 2009 10:02:37 +0100

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Wziąłeś pod uwagę, że aktualnie mamy nielimitowane zwolnienie z podatku
    > od darowizn dla I grupy podatkowej dla czynności przeprowadzonych przez
    > notariusza lub konto bankowe?
    > Inaczej: KTÓREGO podatku chcesz uniknąć?

    Wszystkich zapewne? 8-)

    Anyway, to chyba idzie jakos tak, ale ja sie nie znam:

    W wariancie 1 matka sprzedajac "wieloletnie" mieszkanie nie placi
    zadnego podatku od dochodu/przychodu. Od odpowiednio przeprowadzonej
    przez konto bankowe i ZGLOSZONEJ darowizny tez nic nie placa.

    W wariancie 2 od darowizny podatku nie zaplaca, ale dochod ze
    sprzedazy moze byc opodatkowany (chyba, ze sie przeznaczy na
    odpowiednie cele albo odczeka 5 lat). No i dochodzi jeden notariusz
    wiecej.

    Nie widze zalet wariantu 2, nawet jesli zachodzi zwolnienie od podatku
    ze wzgledu na te cele.

    MJ