eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZmiany w podatku od usług - wg. nowelizacji ustawy o VAT › Zmiany w podatku od usług - wg. nowelizacji ustawy o VAT
    From: AM <brak@poprawnego_adresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zmiany w podatku od usług - wg. nowelizacji ustawy o VAT
    Date: Sun, 15 Nov 2009 16:55:20 +0100

    Szanowni Grupowicze!.

    Mam: DG, KPIR, VAT, VAT UE
    Kupuje usługi (konkretnie dedykowane serwery w Niemczech) dostaje
    faktury miesięczne w netto z dopiskiem, że podatek rozlicza nabywca.

    Do tej pory postępowałem następująco:
    1. Przygotowanie faktury wewnętrznej wg. kursu EUR z dnia faktury
    oryginalnej.
    2. Wpisywałem do księgi i do rejestru zakupów VAT (wykorzystuje
    Małą Księgowość Rzepy) jako import usług.
    3. W VAT 7 wpisywałem (program wpisywał) kwotę podatku VAT
    (obliczonego wg. ceny_netto_EUR * kurs_z_dnia * 0.22)
    w rubryce 37 (Import usług). Plus oczywiście kwotę netto PLN w 36.
    Jednocześnie program dodawał te same kwoty w kolumnach
    "Nabycie towarów i usług pozostałych" - kol 48 i 49.
    Czyli VAT mi się ZEROWAŁ i tak naprawdę nikt go nie płacił,
    ani sprzedawca (Niemcy), ani ja.
    4. Liczyłem różnice kursową, którą uwzględniałem w KPIR (oczywiście
    nie w rejestrze VAT).

    Nie robiłem, żadnej sprawozdawczości dla UE ponieważ kupuje z krajów
    EU tylko usługi niematerialne, a nie towary czy jakieś usługi
    transportowe.

    Żyłem w przeświadczeniu, że postępuje OK, ale dziś rozmawiałem ze
    znajomą, która mnie przekonywała, że postępuje błędnie.

    Czy takie postępowanie jest wg. Was prawidłowe?

    Drugie pytanie czy w związku ze zmianą ustawy mówiącą konkretnie,
    że opodatkowanie jest u nabywcy usługi czyli u mnie, coś
    się zmieni (w moim przypadku) po 1 stycznia 2010?

    Pozdrawiam Serdecznie i dziękuje bardzo za poświęcony czas.