eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZmiany w podatku od usług - wg. nowelizacji ustawy o VAT › Re: Zmiany w podatku od usług - wg. nowelizacji ustawy o VAT
  • Data: 2009-11-15 18:20:31
    Temat: Re: Zmiany w podatku od usług - wg. nowelizacji ustawy o VAT
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15-11-2009 o 16:55:20 AM <brak@poprawnego_adresu.pl> napisał(a):

    > Szanowni Grupowicze!.
    >
    > Mam: DG, KPIR, VAT, VAT UE
    > Kupuje usługi (konkretnie dedykowane serwery w Niemczech) dostaje
    > faktury miesięczne w netto z dopiskiem, że podatek rozlicza nabywca.
    >
    > Do tej pory postępowałem następująco:
    > 1. Przygotowanie faktury wewnętrznej wg. kursu EUR z dnia faktury
    > oryginalnej.

    IMVHO powinno być to skorelowane z dniem wystawienia faktury wewnętrznej

    > 2. Wpisywałem do księgi i do rejestru zakupów VAT (wykorzystuje
    > Małą Księgowość Rzepy) jako import usług.
    > 3. W VAT 7 wpisywałem (program wpisywał) kwotę podatku VAT
    > (obliczonego wg. ceny_netto_EUR * kurs_z_dnia * 0.22)
    > w rubryce 37 (Import usług). Plus oczywiście kwotę netto PLN w 36.
    > Jednocześnie program dodawał te same kwoty w kolumnach
    > "Nabycie towarów i usług pozostałych" - kol 48 i 49.
    > Czyli VAT mi się ZEROWAŁ i tak naprawdę nikt go nie płacił,
    > ani sprzedawca (Niemcy), ani ja.
    > 4. Liczyłem różnice kursową, którą uwzględniałem w KPIR (oczywiście
> [...]

    Reszta wygląda na oko prawidłowo

    > Nie robiłem, żadnej sprawozdawczości dla UE ponieważ kupuje z krajów
    > EU tylko usługi niematerialne, a nie towary czy jakieś usługi
    > transportowe.
    >
    > Żyłem w przeświadczeniu, że postępuje OK, ale dziś rozmawiałem ze
    > znajomą, która mnie przekonywała, że postępuje błędnie.

    Zmień znajomą :)

    > Czy takie postępowanie jest wg. Was prawidłowe?

    Wg mnie - tak.

    > Drugie pytanie czy w związku ze zmianą ustawy mówiącą konkretnie,
    > że opodatkowanie jest u nabywcy usługi czyli u mnie, coś
    > się zmieni (w moim przypadku) po 1 stycznia 2010?

    Najprawdopodobniej dalej będzie tak jak teraz w Twoim
    przypadku, tyle że możliwe że będziesz musiał mieć NIP UE
    oraz składać deklaracje VAT UE.
    (A na pewno ja będę musiał, jako sprzedawca usług niematerialnych,
    odnośnie importu usług nie zagłębiałem się).

    --
    Tomek