eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZmiany w podatku od usług - wg. nowelizacji ustawy o VAT › Re: Zmiany w podatku od usług - wg. nowelizacji ustawy o VAT
  • Data: 2009-11-15 18:30:44
    Temat: Re: Zmiany w podatku od usług - wg. nowelizacji ustawy o VAT
    Od: AM <brak@poprawnego_adresu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Grupowiczów!

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.

    > IMVHO powinno być to skorelowane z dniem wystawienia faktury wewnętrznej
    Powiedzmy, ze fakturę wewnętrzna zawsze wystawiam w dniu otrzymania
    faktury oryginalnej (mailem).

    > przypadku, tyle że możliwe że będziesz musiał mieć NIP UE
    NIP UE mam inaczej mi kontrahent nie chciał dawać ceny bez VAT.

    > oraz składać deklaracje VAT UE.
    No tego nigdy nie składałem, a mam NIP UE i tu jest problem, ale
    patrząc na druk VAT-UE to on dotyczy tylko wewnątrzwspólnotowego
    obrotu towarami.

    > (A na pewno ja będę musiał, jako sprzedawca usług niematerialnych,
    > odnośnie importu usług nie zagłębiałem się).

    No właśnie tu jest mały szkopuł, może teraz to rozwiążą bo wcześniej
    nasz ustawodawca nie przewidywał, że ktoś może mieć NIP UE na usługi
    "zwykłe", jedynie na towary lub usługi transportowe.
    A niematerialne były tylko importem/exportem usług.

    Więc pytanie, jeśli mam NIP UE (od lat) i na tej podstawie Niemcy dają
    mi cenę netto czy czasem nie powinienem jakieś sprawozdawczości
    robić ?

    Teraz i po 01.2010?

    Pozdrawiam Serdecznie.